افزایش خطر بروز سکته در افراد عصبانی


محققان می گویند برخورداری از مزاج عصبی می‌تواند خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد.

گروهی از محققان دانشگاه هاروارد در آمریکا با بررسی مجموعه ای از تحقیقات پزشکی به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از کسانی که دچار سکته قلبی یا مغزی می شوند، درست پیش از بروز این مشکل عصبانی و خشمگین بوده‌اند.

به گفته این محققان، در پی بروز عصبانیت، خطر حمله قلبی و سکته مغزی در یک پنجره زمانی دو ساعته افزایش می‌یابد. خطر بروز سکته

نتیجه این تحقیق در نشریه قلب اروپا منتشر شده است. بهترین مرکز مشاوره در رشت

این محققان گفته‌اند که درک ارتباط میان عصبانیت و حمله قلبی یا سکته مغزی نیازمند مطالعه بیشتر است. مرکز مشاوره آرامش زندگی

آنها همچنین خواهان بررسی امکان کاهش احتمال بروز عوارض قلبی و مغزی با استفاده از شیوه‌های کاهش استرس شده‌اند.

دکتر الیزابت موستوفسکی، سرپرست محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد در این باره گفت: “مشخص شده که عصبانیت مزمن ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهد، منجر به تصلب شرائین می‌شود و غلظت خون را افزایش می‌دهد که خود این احتمال تشکیل لخته خون در عروق را افزایش می‌دهد.”

خانم موستوفسکی افزود: “مهم است که تاکید شود که این خطرات همراه با عصبانیت های انفجاری افزایش می‌یابند و اگر پزشکان متوجه غیرعادی بودن عصبانیت بیمارانشان شوند، باید در پی روان‌درمانی یا دارودرمانی آنها برآیند.”

به نوشته نشریه قلب اروپا، افرادی که در خطر بروز مشکلات قلبی و مغزی هستند، مانند افرادی که سابقه بیماری قلبی دارند، در برابر عصبانیت آسیب‌پذیرترند. بهترین روانشناسان رشت

[box type=”note” bg=”#” color=”#1777c1″ border=”#” radius=”1500″ fontsize=”17″]در اینستاگرام نیز همراه ما باشید ‌AramesheZendegi_Counseling@[/box]

 

داده های نه مطالعه جداگانه به روی هزاران نفر نشان می دهد که در دو ساعت پس از بروز خشم، خطر حمله قلبی تقریبا پنج برابر شده و خطر سکته مغزی بیش از سه برابر افزایش یافته است.

محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد می گویند که در کل، خطر بروز سکته در اثر بروز یک مورد عصبانیت انفجاری کم است اما این خطر به طور تدریجی افزایش می یابد و در میان کسانی که عصبی مزاج هستند بیشتر و بیشتر می شود.

هنوز علت خطرناک بودن عصبانیت آنی و انفجاری معلوم نیست. به گفته محققان دانشگاه هاروارد، مطالعه آنها تایید کننده ارتباط مستقیم عصبانیت با بروز مشکلات قلب و عروق نیست. بهترین مشاوران رشت

البته کارشناسان می دانند که استرس مزمن می تواند به بیماری قلبی منجر شود، به این دلیل که می تواند فشار خون را افزایش دهد. خطر بروز سکته

به علاوه بعضی از مردم به شیوه های غیرسالم با استرس برخورد می کنند، مانند کشیدن سیگار یا نوشیدن زیاد الکل. روانشناس خوب در رشت

محققان توصیه می‌کنند که بهتر است افراد در پی راه‌هایی برای پیشگیری از بروز عصبانیت‌های آنی مانند انجام ورزش یوگا باشند. مشاور خوب در رشت

خطر بروز سکته

سازمان بهداشت جهانی: مصرف شکر را نصف کنید

سازمان بهداشت جهانی به افراد بزرگسال توصیه کرده است که مصرف شکر در رژیم غذایی خود را نصف کنند. خطر بروز سکته

میزان توصیه شده مصرف شکر به وسیله این سازمان تاکنون کمتر از ده درصد کل کالری مصرفی در روز بود اما سازمان بهداشت جهانی می گوید که بهتر است این میزان به زیر پنج درصد برسد. روانشناس کودک رشت

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای نوشت که هرچند در توصیه جدید میزان مصرف سالم همچنان زیر ده درصد است اما بهتر است به زیر پنج درصد کاهش داده شود.

پیش نویس توصیه های تازه به زودی منتشر خواهد شد تا فرصتی برای بحث عمومی در این زمینه پیدا شود. خطر بروز سکته

محدودیت های پیشنهادی در مورد کل شکر به کار رفته در غذا صادق است از جمله شکری که به طور طبیعی در عسل، آب میوه و عصاره ها وجود دارد.

توصیه قبلی دایر بر اینکه مصرف شکر نباید بیش از ده درصد کالری مصرفی باشد بیش از یک دهه قبل توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر شد.

این یعنی روزانه حدود ۵۰ گرم در روز برای یک آدم بزرگسال با قد و وزن متوسط. مشاور خانواده رشت

توصیه تازه با استقبال پزشکان مواجه شده است. خطر بروز سکته

دکتر رابرت لاستیگ، استاد دانشگاه در کالیفرنیا در سان فرانسیسکو و نویسنده چند کتاب درباره مضرات شکر ابراز امیدواری کرد که تولیدکنندگان مواد خوراکی در میزان شکر افزوده شده به تولیدات خود تجدید نظر کنند.

دکتر لاستیگ در گفت و گو با بی بی سی درباره خطرات مصرف بیش از اندازه شکر گفت: خطر بروز سکته

“شکر سه اثرگذاری دارد که دیگر مواد خوراکی مورد مصرف ما فاقد آن هستند. شکر در کبد تبدیل به چربی می شود که منجر به بروز سندرم متابولیک مزمن می شود، باعث پیری زودرس سلولی می شود که در نتیجه شما هم زودتر دچار پیری می شوید و در نهایت با تاثیرگذاری بر روی مغز، باعث اعتیاد شما به شکر می شود.”

به گفته دکتر لاستیگ، هر مقدار که مصرف شکر کاهش یابد، تاثیرگذاری مثبت آن بر سلامتی افراد بیشتر خواهد بود. مهرداد نامدار روانشناس و مشاور خانواده

خطر بروز سکته

ارتباط کابوس‌های دوران کودکی با بروز بیماری‌های روانی

کابوس‌های دوران کودکی می‌تواند علامت بروز بیماری‌های روانی در دوران بزرگسالی باشد. زوج درمانگر رشت

محققان دانشگاه وارویک در بریتانیا می‌گویند شکایت کودکان از رویت مکرر کابوس در خواب می‌تواند هشداری باشد بر احتمال بروز بیماری‌های روانی در دوران بزرگسالی آنها.

بر اساس مطالعه‌ای که نتیجه آن در نشریه خواب به چاپ رسیده است، اکثر کودکان کابوس می‌بینند اما تکرار بالای آن می‌تواند بیانگر بروز مشکلات روانی در آینده باشد.

بر این اساس، بروز آشفتگی شدید در خواب، همراه با فریاد کشیدن و پرت کردن دست و پا می‌تواند بیانگر جدی‌تر بودن وضع کودک باشد.

کارشناسان می‌گویند نتیجه این تحقیق می‌تواند به تشخیص زودهنگام بیماری‌های روانی کمک کند. خطر بروز سکته

محققان دانشگاه وارویک در تحقیقات خود بر روی ۶۸۰۰ کودک مطالعه کردند. این مطالعات تا ۱۲ سالگی این افراد ادامه داشت.

محققان به طور مداوم از والدین این کودکان درباره مشکلات آنها در هنگام خواب سوال می‌کردند و در پایان آنها را از لحاظ مشکلات روانی مانند بروز توهم ارزیابی کردند.

دیتر وولک، یکی از محققان دانشگاه وارویک در این باره گفت: “بروز کابوس، آشفتگی و وحشت در هنگام خواب یک رخداد تقریبا متداول است اما تکرار آن بیانگر وجود مشکلی جدی است.”

خطر بروز سکته

بر اساس نتیجه این تحقیق، بیشتر کودکان دچار کابوس می‌شوند ولی ۳۷ درصد از آنها به طور مکرر و در طول چند سال رویت کابوس را گزارش کرده‌اند.

از هر ده کودک مورد مطالعه نیز معمولا یک کودک در فاصله سنی ۳ تا ۷ سالگی در هنگام خواب دچار آشفتگی و وحشت شده است.

رابطه میان مشکلات خواب با بروز بیماری‌های روانی کاملا مشخص نیست. خطر بروز سکته

روان‌شناسان می‌گویند هر چند رویت مکرر کابوس می‌تواند علامت مهمی درباره وضع سلامت روانی کودک در آینده باشد اما بهبود شرایط خواب کودکان نمی‌تواند به طور قطع مانع از بروز مشکلات روانی در دوران بزرگسالی شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *