تاثیر شدت ورزش بر میزان ترشح “هورمون حس خوب”


نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد میزان ترشح اندروفین در مغز که به “هورمون حس خوب” معروف است با شدت ورزش کردن تغییر می‌کند.

[box type=”note” bg=”#” color=”#1777c1″ border=”#” radius=”0″ fontsize=”15″]در تلگرام نیز همراه باشیدimNamdar@[/box]

به گزارش ایسنا، در حالی که نتایج بررسی‌های پیشین نشان می‌دهد ورزش کردن موجب ترشح اندروفین یا هورمون حس خوب می‌شود و فرد تحت تاثیر این هورمون احساس سرحالی پیدا می‌کند در یک بررسی جدید آشکار شد که این تاثیر تا حدود زیادی به شدت ورزش کردن بستگی دارد.

بهترین روانشناسان بهترین مشاوران رشت

بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد بزرگسالی که مدت یک ساعت حرکات ورزشی با شدت بالا انجام می‌دهند در مقایسه با افرادی که در مدت یک ساعت فعالیت ورزشی با شدت پایین‌تری انجام می‌دهند افزایش چشمگیر ترشح هورمون اندروفین را تجربه می‌کنند.

مرکز مشاوره در رشت

در حال حاضر به افراد بزرگسال توصیه می‌شود برای حفظ و ارتقاء سلامت جسمی خود حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش‌های هوازی خفیف تا شدید انجام دهند. اما فوائد ورزش کردن تنها به سلامت جسمی محدود نمی‌شود.

روانشناس بالینی رشت

مطالعات متعدد نشان می‌دهد ورزش کردن می‌تواند خلق و خوی فرد را تقویت کند و احساس اضطراب و افسردگی را از بین ببرد. برخی از این تاثیرات تا حدودی به ترشح اندروفین ناشی از ورزش کردن مرتبط می‌شود.

سایت مشاوره آنلاین

به گزارش مدیکال نیوز تودی، ترکیبات اندروفین‌ها پپتیدهایی هستند که در مغز تولید می‌شوند و به گیرنده‌های مسکن مغز متصل است و احساس درد را کاهش می‌دهد.

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *