نوشتن راهی برای رهایی از استرس


چگونه با نوشتن از استرس رهایی یابییم ؟

پمحققان دانشگاه ایالتی میشیگان دریافتند که نوشتن احساسات تکنیکی آسان و ارزان برای رهایی از استرس است.
زندگی این روزها پر از استرس و اضطراب است و نوشتن می‌تواند تاثیر بسیاری بر سلامت روانی و فیزیکی افراد داشته باشد. مسائل مالی، روابط، شغل، مشکلات بهداشتی، فشارهای اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر منجر به ایجاد استرس در زندگی می‌شوند. اما این واقعیت است که ما همیشه در معرض استرس هستیم و این استرس می‌تواند مشکلات سلامتی را افزایش دهد. برای از بین بردن این مشکل، ما اغلب از شیوه‌ها و ابزارهای مختلف کمکی برای رهایی از استرس استفاده می‌کنیم. از جمله این روش‌ها می‌توان به موسیقی و یا ورزش اشاره کرد.
نوشتن راهی برای رهایی از اضطراب
نتایج مطالعات جدید نشان داده است نوشتن هم راهی برای از بین بردن استرس و ساماندهی افکار است و با نوشتن می‌توانید امور خود را کارآمدتر انجام دهید. نوشتن به طور غیرمستقیم منجر به دستیابی به حمایت اجتماعی نیز می‌شود. نوشتن و ابراز احساسات بر روی کاغذ می‌تواند مغز را خنک و به فرد برای انجام امور استرس‌زا کمک کند. سعی کنید هنگامی که شروع به نوشتن می‌کنید، با ایجاد چهارچوب‌های فکری به خودتان استرس وارد نکنید و آزادانه بنویسید. برای شروع می‌توانید استرس و نگرانی های خود را به صورت موردی و جمله‌ای بنویسید .حتی ممکن است نگرانی‌هایی که می‌نویسید فعل نداشته باشند. مثلا “نگرانی راجع به درس”، “نگرانی راجع به مدرسه یا دانشگاه”، “نگرانی راجع به پول”
محققان دانشگاه ایالتی میشیگان(MSU)اظهار کردند: منابع استرس‌زا ناشناخته است. نتایج تحقیقات پیشین نشان داد که نوشتن برای رفع آسیب‌های گذشته و یا رهایی از رنج حوادث استرس‌زا مفید است.
این بررسی در نشریه Psychophysiology آمده است.

‌نوشتن راهی برای رهایی از استرس

‌منبع:سایک نیوز

مطالب بیشتر روانشناسی :

باورهای غلط روانشناسی زرد

تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره سال 1402

راه‌کارهای عملی برای جلوگیری از افکار منفی 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *