یک تحول بزرگ در زندگی با تکنیک آینه


اگر یک فرد معمولی نباشید؛
حتما در زندگی سختی ها و مشکلات زیادی دارید.
چیزهای زیادی در زندگی تان هستند که باید بدست بیاورید و چیزهای زیادی هستند که باید تغییر کنند… راه بدست آوردن و تغییر را هم می دانید؛ اما چرا بعضی اوقات دلسرد می شوید؟ ناامید می شوید؟ علت آن نبود انگیزه است.

هنگام رویارویی با سختی در زندگی، آدم ها دو انتخاب دارند، یا نسبت به آن واکنش انفعالی نشان دهند، یا تهاجمی. اغلب شکست ها به علت واکنش انفعالی است. زیرا فرد احساس می کند زندگی با او سر لج دارد بنابراین او نیز با زندگی اش لج میکند تا شاید انتقام بگیرد. اما این شیوه صحیح برخورد با مشکلات و موانع نیست.

اتفاقاتی که برای شما می افتند، مهم نیستند؛ بلکه، نحوه برداشت شما از اتفاقات مهم است. زمانی که آزمایشگاه ادیسون پس از ۱۰ سال زحمت در آتش سوخت و از او پرسیدن حالا چه خواهی کرد؟ گفت : “از فردا شروع میکنم دوباره یک آزمایشگاه بهتر بسازم…

شما هم تفاوت در دیدگاه را احساس کردید؟
ادیسون تقریبا ۵۰% اختراعاتش را در آزمایشگاه جدیدش کشف کرد. حال فرض کنید اگر ادیسون نیز مانند اکثر آدم های دیگر، به صورت انفعالی با مشکلش برخورد می کرد و نه تنها آزمایشگاه جدیدی درست نمی کرد، بلکه به کلی دست از کار می کشید و ناامید و افسرده یک عمر در حسر آزمایشگاه آتش گرفته اش زندگی می کرد…

اما از همه مهم تر ، در برخورد با سختی ها ، داشتن انگیزه برای ادامه مسیر است. شما اگر انگیزه نداشته باشید. دیگر مهم چه مسیری را پیش بگیرید. اگر انگیزه نداشته باشید، نتایج برایتان اهمیتی نخواهند داشت. اگر انگیزه نداشته باشید، تقریبا زندگی برای شما بی معنا و پوچ خواهد بود. پس چطور یک انگیزه قدرتمند و پایا برای خود بسازیم؟ تنها با یک آینه لازم دارید…

احتمالا اگر این مقاله را می خوانید بدنبال موفقیت هستید.
راه موفقیت نیز آسان نیست. زیرا اگر آسان بود، همه از این راه می رفتند؛ پس باید ابزاری در جعبه ابزار موفقیت تان داشته باشید، تا با مشکلات این راه مقابله کنید، بتوانید بر آنها غلبه کنید و نگرشی تهاجمی برای ادامه مسیر داشته باشید. این مقاله ، دقیقا همان چیزی است که می خواهید…

یک تکنیک خاص و فوق العاده انرژی زا در دنیای موفقیت وجود دارد به نام چالش آیینه صبحگاهی اکثر سخنرانان انگیزشی و مربیان موفقیت، شاگردان و حضارشان را به این چالش دعوت می کنند و همه متفق القول هستند که این تکنیک برایشان موثر واقع شده و توانسته انگیزه لازم برای ادامه مسیر را هر روز در اختیاز آنها قرار بدهد. فقط با صرف ۵ دقیقه وقت ! شما نیز در این مقاله این تکنیک تاثیرگذار را می خوانید.

 

6361753721567377941131426678 beauty

بهترین روانشناس بهترین مشاور رشت دکتر مهرداد نامدار مرکز مشاوره رشت آرامش زندگی

اگر اهل فیلم اکشن باشید، احتمالا فیلم های راکی (Rocky) را دیدید.
بوکسور مشهور راکی بالبو در فیلم راکی ۵ دوستش را در یک مسابقه با یک بوکسور روس از دست میدهد و تصمیم میگرد انتقامش را در یک مسابقه بوکس با حریف روس اش بگیرد. بهترین روانشناس در رشت دکتر مهرداد نامدار بهترین مشاور رشت آرامش زندگی مرکز مشاوره رشت
راکی عکس دوستش آپولو را به آیینه خانه اش چسبانده بود و هرروز صبح هنگام شستن صورتش آنرا میدید و جملاتی را با خود تکرار میکرد. بدون شک، راکی نیز، برای موفقیت در راه سختِ تمرین های طاقت فرسا، باید انگیزه کافی داشته میداشت بنابراین هر روز صبح، در برابر آیینه، خودش را میدید، دوستش را میدید و یادش می آمد در حال بدست آوردن چه چیزی است.

شما نیز باید به همین شیوه عمل کنید و من اینجا رسما شما را به جالش آیینه صبحگاهی دعوت میکنم.

خب برای شروع :
ابتدا یک مکان دنج و آرام پیدا کنید و درباره ی هرآنچه باعث داشتن انگیزه در شما میشود فکر کنید. برای مثال، شاید خرید یک ماشین، خرید یک خانه برای والدین تان، درآمد زیاد، مسافرت ،برنده شدن در یک مسابقه و … هرچه به ذهنتان میرسد و حتی ۱% هم فکر کردن راجع به آن بتواند باعث انگیزه داشتن تان شود را بنویسید.

اجازه ندهید برگه کاغذ شما حد و حدودی برای خواسته هایتان باشد. حتی شده ۱۰ برگه کاغذ را پر کنید !
بعد آنرا به محلی بچسبانید که هر روز صبح بعد از بیدار شدن آنرا ببینید. برای مثال پشت در اتاق تان، بالای آیینه دستشویی، روی میز کارتان و یا هرجای دیگری که دوست دارید.

هر روز صبح که بیدار شدید. روبروی آیینه بایستید، و جملاتی را که نوشتید را تکرار کنید، شمرده و با صدای بلند. برای مثال ،جملات زیر را بخوانید :

صبح شده و آماده ام تا :

  • تبدیل به فردی بشوم که میخواهم
  • با نهایت وجود تلاش کنم هرآنچه میخواهم رو بدست بیارم
  • به دیگران کمک کنم، انگیزه بدهم و الهام بخش مردم دنیا باشم
  • به مدیر قبلیم، دوستانی که ترکم کردند و تمام افرادی که به من گفتند نمیتونی ثابت کنم که میتونم
  • تمام افرادی که به من امید دارند، نا امیدشان نکنم
  • از تمام کمک هایی که دیگران به من در راه موفقیتم کرده اند استفاده کنم و آنها را جبران کنم
  • چیزهایی که میخواهم رو تلاش کنم بتونم بخرم

برنامه موفقیت امروزت از همین الان شروع شد !!!!

برنامه هرکسی می تواند متفاوت باشد. در این برنامه از تمایلات شخصی چیزی گفته نشده، اما شاید شما بخواهید خرید خانه، افزایش درآمد و … را نیز درآن بنویسید. مهمترین موضوعی که باید در نظر داشته باشید، دیدن برنامه تان به صورت روزانه است. هر روز، بلااستثنا باید لیست تان را مرور کنید، حتی اگر شده چند تا از جملات را حتما بخوانید.

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *