اثرات مثبت حل کردن جدول به صورت منظم در پیری


افرادی که بالای ۵۰ سال سن دارند و به‌صورت منظم جدول و سودوکو حل می‌کنند، عملکرد مغزی بهتری دارند. حل کردن جدول

این نتایج تحققاتی به سرپرستی دانشگاه اگزتر بریتانیا است که طی دو مقاله در مجله‌ی Geriatric Psychiatry به چاپ رسیده است.

دکتر «آنه کوربت» و همکارانش از ۱۹،۰۷۸ داوطلب با سنین ۵۰ تا ۹۳ سال خواستند تا میزان درگیر بودن خود در حل معما و جدول را مشخص کنند و سپس آزمایش‌های شناختی را بر روی آن‌ها انجام دادند تا میزان تغییرات در عملکردهای مغزی آن‌ها را اندازه‌گیری کنند.

محققین دریافتند که هر چه بزرگسالان بیشتر درگیر معما و جدول بوده‌اند، کارهای مربوط به ارزیابی، میزان توجه و حافظه را بهتر انجام داده‌اند. حل کردن جدول

[box type=”note” bg=”#” color=”#1777c1″ border=”#” radius=”1500″ fontsize=”17″]در اینستاگرام نیز همراه ما باشید ‌AramesheZendegi_Counseling@[/box]

با استفاده از این نتایج، آن‌ها محاسبه کرده‌اند که برای افراد درگیر در فعالیت‌های مربوط به حل جدول و معما، عملکردهای مغزی در ارزیابی منطق ریاضیاتی تا ۱۰ سال و در اندازه‌گیری حافظه‌ی کوتاه‌مدت تا ۸ سال جوان‌تر از سن داوطلبان بوده است.

دکتر کوربت می‌گوید: «ما دریافتیم که حل جدول و سودوکو باعث بهبود عملکرد مغز در فعالیت‌هایی مانند حافظه، میزان توجه و منطقی بودن می‌شود. این میزان بهبود در میزان سرعت و دقت عملکرد افراد به وضوح قابل مشاهده است. در برخی موارد این بهبود بسیار زیاد بود.

در مورد حل مساله، عملکرد افراد درگیر در حل جدول و سودوکو تا ۸ سال از سن واقعی آن‌ها جوان‌تر نشان می‌داد. مجله روانشناسی

حل کردن جدول

PA 32086239 e1560360281988

نمی‌توانیم بگوییم که حل این معماها باعث کاهش خطر بروز زوال عقل در آینده می‌شود، ولی این تحقیق یافته‌های گذشته مبنی بر اینکه جدول اعداد وکلمات باعث بهتر کار کردن مغز در زمان‌های طولانی‌تری می‌شوند را پشتیبانی می‌کند.»

در این مطالعه از شرکت‌کنندگانی که در پلتفرم آنلاین PROTECT ثبت‌نام کرده بودند، استفاده شده است. جدول حل کردن

این پلتفرم توسط دانشگاه اگزتر و کالج کینگز لندن راه‌اندازی شده است و تا کنون بالغ بر ۲۲ هزار نفر با سنین بین ۵۰ تا ۹۶ سال در آن ثبت‌نام کرده‌اند. فواید حل کردن جدول

پروفسور «کلیو بالارد» از دانشگاه اگزتر، می‌گوید: «پلتفرم اگزتر یکی از ابتکارات هیجان‌انگیز یک دهه‌ی اخیر است که می‌تواند به مطالعات مربوط به نحوه‌ی پیر شدن مغز انسان و روش‌های کاهش خطر بروز زوال عقل کمک شایانی کند.»

 

مطلب مرتبط

حل جدول تاثیری در پیشگیری از آلزایمر ندارد

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *