اثرات مضر استفاده از ماریجوانا در حین بارداری


گروهی از محققان نشان دادند که صدمات قرار گرفتن در معرض THC حاصل از استعمال ماده مخدر “گُل” در رحم و اثراتی که روی جنین می‌گذارد قابل بازیابی است. استفاده از ماریجوانا در حین بارداری

بیشتر افراد از صدمه‌ای که قرار گرفتن مادر در معرض نیکوتین یا نوشیدن الکل بر رحم و جنین می‌گذارد، آگاه هستند، اما وقتی نوبت به کشیدن ماریجوانا برای معالجه بیماری صبحگاهی، اضطراب و کمردرد می‌رسد، زنان باردار نیاز به اطلاعات بیشتری درباره اثرات مضر آن دارند.

قرار گرفتن در معرض THC نورون‌های دوپامین مغز را بیش‌فعال می‌کند. استفاده از ماریجوانا در حین بارداری

استفاده از ماریجوانا در حین بارداری

[box type=”note” bg=”#” color=”#1777c1″ border=”#” radius=”1500″ fontsize=”17″]در اینستاگرام نیز همراه ما باشید ‌AramesheZendegi_mnamdar@[/box]

بهترین مرکز مشاوره در رشت

تحقیقات جدیدی به سرپرستی تیمی از محققان به سرپرستی دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند و همکاری محققانی از دانشگاه کالیاری ایتالیا و آکادمی علوم مجارستان انجام شده است.

محققان با تکیه بر مدل‌های بالینی حیوانات دریافتند که قرار گرفتن در معرض دود ماریجوانا در دوران بارداری، نورون‌های دوپامین مغز را بیش‌فعال می‌کند.

محققان دریافتند که این موضوع همچنین باعث افزایش حساسیت به اثرات رفتاری THC در کودکان در مرحله پیش از بلوغ می‌شود و می‌تواند خطر ابتلا به اختلالات روانی از جمله اسکیزوفرنی را در نوجوانی آنها نیز افزایش دهد.

این تیم تحقیقاتی دریافت که تغییرات رفتاری قرار گرفتن در معرض THC در رحم تا حدی به دلیل بیش فعالی نورون‌های دوپامین در مغز مادر ایجاد شده است. مجله روانشناسی

استفاده از ماریجوانا در حین بارداری

محققان توانستند با دارویی به نام “پرگننولون”(pregnenolone) که مورد تایید سازمان فدرال داروی آمریکا است و در آزمایشات بالینی برای درمان سوءمصرف گل، اسکیزوفرنی، اوتیسم و ​​اختلال دو قطبی استفاده می‌شود، مشکلات و ناهنجاری‌های مغزی ناشی از قرار گرفتن در معرض ماریجوانا را در رحم نمونه‌های حیوانی اصلاح کنند.

“جوزف چیر” استاد آناتومی و عصب شناسی و روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند گفت: این یک یافته هیجان انگیز است که نشانگر یک روش درمانی برای نوزادانی است که مادران‌شان در طول بارداری گل مصرف کرده‌اند.

وی افزود: این یافته سؤالات مهمی را نیز ایجاد می‌کند که باید مورد توجه قرار گیرند. مانند اینکه پرگننولون چگونه اثرات خود را اعمال می‌کند و چگونه می‌توانیم اثر بخشی آن را بهبود بخشیم؟ آیا این اثرات مضر تا بزرگسالی ادامه دارد و اگر چنین است آیا می‌توان آنها را نیز به روش مشابه درمان کرد؟

محققان خاطرنشان کردند که پزشکان باید در مورد اثرات مضر استفاده از ماریجوانا در حین بارداری به مادران باردار هشدار دهند. بهترین روانشناس رشت

این تحقیق در ژورنال Nature Neuroscience منتشر شده است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *