داستان های صوتی برای کودکان


در این نوشته داستان های صوتی برای کودکان از کتاب کلیله و دمنه با نثر روان و امروزی آورده‌ایم.

داستان‌ها برای کودکان نه فقط یک سرگرمی خوش‌آیند محسوب می‌شوند بلکه شخصیت‌های داستان و موضوعات مطرح شده در آنها می‌تواند برای آن‌ها حکم یک الگو یا آموزگار را داشته باشد. از این رو انتخاب داستان با محتوای خوب و همچنین روایی جذاب همیت زیادی دارد.

زبان و ادبیات فارسی خوشبختانه هیچ کم و کسری از این بابت نداره و داستان‌های پرشمار و آموزنده‌ای را در آن می‌توان یافت. از داستان‌های حماسی شاهنامه تا حکایات پندآموز گلستان سعدی.

کَلیله و دِمنه کتابی است از اصل هندی که در دوران ساسانی به فارسی میانه ترجمه شد. کلیله و دمنه کتابی پندآمیز است که در آن حکایت‌های گوناگون (بیشتر از زبان حیوانات) نقل شده‌است. نام آن از نام دو شغال با نام‌های کلیله و دمنه گرفته شده‌است.

بخش بزرگی از کتاب اختصاص به داستان این دو شغال دارد. اصل داستان‌های آن در هند و در حدود سال‌های ۱۰۰ تا ۵۰۰ پیش از میلاد به‌وقوع می‌پیوندند.

داستان های صوتی برای کودکان

داستان های صوتی کلیله ودمنه

قصه درمانی کودکان

یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود افراد جذب این کتاب و داستان‌های شنیدنی آن نشوند، نوشتار سخت و دشوار آن است. اما خوشبختانه امروزه این نوشته با نثر روان امروزی در دسترس است و می‌تواند منبع خوبی برای پر کردن اوقات فراغت کودکان باشد.

در زیر چند داستان از این کتاب زیبا را به صورت صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. پیشنهاد می‌شود این داستان‌ها را همراه کودک بشنوید و بعدد از پایان داستان با او درباره مضمون و پیامی که در داستان بود گفتگو نمایید.

بهترین مشاور رشت

داستان دوستی کبک و شاهین

بهترین روانشناس کودک رشت

داستان کبوتر بی‌صبر

مرکز مشاوره رشت

داستان موش و گربه

داستان های کلیله و دمنه برای کودکان

داستان موش و کبوتران

دانلود داستان های صوتی برای کودکان

داستان موش آهن‌خور

بهترین روانشناس رشت

داستان روباه و الاغ

داستان های صوتی برای کودکان

داستان روباه حیله‌گر

بهترین مشاور خانواده رشت

داستان شغال سیاست‌مدار

مهرداد نامدار روانشناس و درمانگر بالینی

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *