دیدار با بستگان، نیاز عاطفی مبتلایان به زوال عقل


تازه ترین تحقیقات نشان می دهد که دیدار و هم نشینی مبتلایان به زوال عقل (دمانس) با بستگانشان، روحیه آنها را افزایش می دهد و از این که یاد آنها از ذهن دیگران نرفته است، خوشحال و خوشنود می شوند.
به گزارش بی بی سی ورلد، دیدار با عزیزانی که دچار ابتلا به زوال عقل هستند، حتی در صورتی که چهره دوستان و یا بستگان خود را به خاطر نیاورند، اهمیت دارد.
 ‌
  ‌
[box type=”note” bg=”#” color=”#1777c1″ border=”#” radius=”0″ fontsize=”15″]در تلگرام نیز همراه باشیدimNamdar@[/box]
براساس پژوهش یک گروه فعال در زمینه زوال عقل در انگلیس به نام ‘انجمن آلزایمر’، 42 درصد افراد تصور می کنند که ملاقات با مبتلایان به دمانس هیچ فایده ای ندارد، در حالی که این دیدارها عواطف و احساس شادی، راحتی و امنیت را در آنها برمی انگیزد.

بهترین مشاوران رشت بهترین روانشناسان رشت

این انجمن در گزارش تحقیق خود افزود: حتی در صورت پیشرفت بیماری، مبتلایان همچنان حافظه عاطفی خود را حفظ می کنند و به عبارت دیگر، اگر تصور کرده باشند که از یاد دیگران رفته اند، ملاقات با آشنایان آنها را تا مدت ها شاد نگه می دارد. بهترین روانشناسان رشت بهترین مشاوران رشت

براساس این گزارش، ملاقات با مبتلایان به زوال عقل یک ضرورت است و به آنها کمک می کند در فعالیت هایی که مورد علاقه شان است، شرکت کنند. یافته های بررسی دیگری که انجمن آلزایمر روی 300 مبتلا به زوال عقل انجام داد، نشان داد که بیش از نیمی از آنها در هیچ فعالیت اجتماعی شرکت نداشتند. همچنین 64 درصد افراد مورد مطالعه گفتند که پس از تشخیص دمانس در آنها، خود را در انزوا می بینند.
محققان همچنین تاکید دارند که ارتباط و تماس با بیماران مبتلا به دمانس باید منظم و مستمر در طول سال باشد و به ویژه در ایام تعطیلات متوقف نشود. براساس توصیه این محققان، گذراندن اوقات با بستگان و شرکت در فعالیت های هدفمند، تاثیر زیاد و مثبتی روی بیماران دارد، حتی اگر آن دیدار در یادشان باقی نماند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *