چه افرادی گرفتار شب ادراری می‌شوند؟


نه تنها کودکان بلکه برخی از بزرگسالان هم از مشکل شب ادراری رنج می‌برند؛ شب ادراری یکی از مشکلات رایج در دوران پیری است و در بزرگسالان معمولا به علت بیماری‌های جانبی رخ می‌دهد.

افرادی که از مشکل شب ادراری رنج می‌برند، باید با یک پزشک متخصص مشورت کنند. پزشکان با بررسی سوابق پزشکی و آزمایش خون به علت اصلی شب ادراری پی می‌برند.

شب ادراری از جمله بیماری‌های آزاردهنده است که تاثبر بدی در روحیه افراد دارد.

[box type=”note” bg=”#” color=”#1777c1″ border=”#” radius=”1500″ fontsize=”17″]در اینستاگرام نیز همراه ما باشید ‌AramesheZendegi_Counseling@[/box]

علل فیزیکی شب ادراری در کودکان بالای ۷ سال

اگر کودک بعد از ۷ سالگی همچنان شب‌ها کنترل ادرار خود را در خواب ندارد حتما به دنبال دلایل فیزیکی آن باشید؛ بیماری‌هایی مانند اسپینابیفیدا (بیماری مادرزادی نخاعی در کودک)، مننگوسل و مننگومیلوسل در کودکان می‌تواند علت بروز شب‌ادراری در دوره بزرگسالی باشد.

کمبود ترشح هورمون ضد ادرار یکی از علائم شب ادراری است؛ کاهش این هورمون در بدن مانع برگشت مجدد مقادیری از آب به خون و دفع شدن بیش از حد آب از کلیه‌ها می‌شود و بیمار دچار شب‌ادراری خواهد شد، در بیماری دیابت بی‌مزه نیز چنین روندی را مشاهده می‌کنیم.

kids bed wetting 634721457 57d182385f9b5829f4341975

۳ تا ۴ درصد افراد مبتلا به عقب‌ماندگی ذهنی دچار شب‌ادراری هستند؛ این بیماران همیشه احساس می‌کنند دچار لرزش مثانه هستند، عضلات مثانه انقباض‌های مهار نشده دارد که باعث می‌شود شب‌ادراری طول کشیده در بزرگسالان ایجاد شود، شب‌ادراری در مبتلایان به مثانه بیش‌فعال ۳ برابر بیشتر از جمعیت عادی است.

کسانی که مثانه عصبی دارند، دچار مثانه کوچک و کم حجم هستند، ولی دیواره ضخیمی دارند و مانند مثانه طبیعی خاصیت کشسانی و نگهداری ادرار را ندارد.

اختلال‌های روانی از دیگر دلایل شب ادراری است، وقتی فردی به‌طور ناگهانی دچار شوک روانی می‌شود، ممکن است استرس‌های ناشی از آن باعث شب‌ ادراری او شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *