اشتیاق به کار ندارید؟ 4 روش ایجاد انگیزه برای کار


اشتیاق به کار ندارید 4 روش ایجاد انگیزه برای کار وقتی از بی انگیزگی رنج میبرید یادگیری اینکه چگونه هر روز برای کار کردن انگیزه پیدا کنید یک مشکل رایج است، مهم نیست که شغل خود را دوست دارید یا از آن متنفر هستید. اگر از شغل خود متنفر هستید، ناگفته نماند که یافتن انگیزه برای کار آسان نیست. با این حال، شما همچنین متوجه خواهید شد که حتی اگر عاشق شغل خود باشید، صبح‌هایی وجود دارد که برای بلند شدن از رختخواب به دیوارها چنگ می‌زنید  !

 

اشتیاق به کار ندارید؟ 4 روش ایجاد انگیزه برای کار

همه افراد مستعد بی انگیزگی هستند. اگر اشتیاق به کار ندارید ویا دنبال روش ایجاد انگیزه برای کار هستید نکاتی را در زیر گردآوری کرده‌ایم که باید دنبال کنید :

 

  • اهداف کوچک ایجاد کنید

اگر پروژه بزرگی برای تکمیل دارید، این روند می تواند دلهره آور به نظر برسد. این تا زمانی است که اهداف کوچکی ایجاد کنید. هر بار روی یک چیز تمرکز کنید. به عنوان مثال، داشتن یک هدف فروش سالانه برای رسیدن به هدف می تواند ترسناک باشد. بنابراین، در عوض، سعی کنید بر روی اهداف کوچکتر هفتگی یا حتی روزانه تمرکز کنید – در نهایت این اهداف جمع خواهند شد !

 

  • به عنوان کار سخت به آن نگاه نکنید

برای ایجاد انگیزه در کار، به آن به عنوان کار سخت نگاه نکنید. در عوض، هر روز و هر کار خاص را به عنوان یک پله در مسیر شغلی خود در نظر بگیرید. انجام این کار به شما کمک می کند تا انگیزه و انرژی لازم برای انجام کارها را پیدا کنید.

 

  • به خود یادآوری کنید “چرا” کار می کنید

اغلب، کارمندان انگیزه خود را بر اساس منابع خارجی مانند تمجیدها، پاداش ها و ارتقای شغلی قرار می دهند. اینها ممکن است احساس خوبی داشته باشند، اما گذرا هستند و دوام ندارند.

انگیزه خود را به عنوان چیزی که منبع داخلی است در نظر بگیرید. ساده ترین راه برای شناسایی این منابع درونی انگیزه، یافتن «چرا» شخصی خود است. این احساس هدف ، به سفر طولانی پیش رو دامن می زند.

به عنوان مثال، شاید شما برای یک هفته تمام هر روز زود به سر کار می روید تا رئیس را راضی کنید، زمینه را برای افزایش حقوق فراهم کنید، یا سعی کنید پروژه ای را که برای مدتی بالای سرتان مانده است انجام دهید.

این ها بسیار شبیه کاهش وزن برای یک جلسه کلاس یا یک سفر ساحلی است. در حالی که هر دو قطعاً عوامل انگیزشی برای کاهش وزن هستند، معمولاً در درازمدت پایدار نمی‌مانند.

 

  • یک استراحت محدود به زمان داشته باشید

همه ما به استراحت طبیعی از کار نیاز داریم. در حالی که ممکن است به نظر برسد که ما فقط باید به جلو برویم و خودمان را برای به پایان رساندن کار فشار دهیم، تحقیقات در واقع نشان می دهد که استراحت های کوتاه در واقع می تواند تمرکز را بهبود بخشد، انرژی را دوباره پر کند و بهره وری را افزایش دهد.

بنابراین، به جای اینکه به خودتان فشار بیاورید تا «به سر کار خود برگردید»، یک استراحت عمدی برای سوخت گیری داشته باشید و از مکث لحظه ای که واقعاً به آن نیاز دارید لذت ببرید.

اما نکته کلیدی این است که  این وقفه برای استراحت باشد. برای اینکه در زمان استراحت گم نشوید و هرگز به سر کار باز نگردید، یک تایمر در زمان استراحت تنظیم کنید. وقتی مغز شما می‌داند که استراحت موقتی است، احتمالاً مزایای استراحت را به حداکثر می‌رساند و سعی نمی‌کند درگیر فکر در مورد چیز جدید شود.

فرقی نمی‌کند ۱۵ دقیقه مکث می‌کنید یا ۳۰ دقیقه  برای ناهار، یک استراحت محدود به شما امکان استراحت و تجدید قوا را می‌دهد .

زمانی که در خانه کار می‌کنید، به‌راحتی زمان کار خود را با زمان استراحت خود ترکیب کنید، استراحت کردن بسیار مهم است!

اشتیاق به کار ندارید 4 روش ایجاد انگیزه برای کار

شخصیت مناسب رهبری چه ویژگی‌هایی دارد؟

برون گرایی و درون گرایی 

احساس گناه در بزرگسالان 

اشتیاق به کار ندارید؟ 4 روش ایجاد انگیزه برای کار

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *