اپلیکیشنی برای بهبود زندگی کودکان مبتلا به اوتیسم


سامسونگ اپلیکیشنی برای کمک به بهبود زندگی مبتلایان به اوتیسم معرفی کرد.

سامسونگ الکترونیکس اپلیکیشنی برای کمک به بهبود زندگی مبتلایان به اوتیسم معرفی کرد. این افراد در برقراری ارتباط چشمی با دیگران دچار مشکل هستند و تحقیقات نشان می‌دهد این دسته از کودکان به استفاده از دستگاه‌های هوشمند علاقه دارند.

سامسونگ برنامه «به من نگاه کن» (Look at me) را با همکاری پزشکان و اساتید دانشگاه ملی سئول و دانشگاه یون‌سِی (Yonsei)، طراحی کرده است.
این اپلیکیشن به مدت هشت هفته روی ۲۰ کودک، آزمایش و تأیید شده است.

پروفسور کیونگ می‌چونگ از دانشگاه یونسی درباره نتایج استفاده از این اپلیکیشن اعلام کرده است که ۶۰ درصد از کودکان تحت آزمون، نشانه‌هایی از بهبود در ایجاد ارتباط بصری نشان داده‌اند.
آنها همچنین توانسته بودند حالت‌های احساسی را آسان‌تر تشخیص دهند.

این اپلیکیشن به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند تا نگرش و بیان خود را از حالت‌های مختلف احساسی همچون شادی، حیرت و ترس بهبود دهند.

به کمک دوربین یک دستگاه هوشمند، کودکان می‌توانند حالت‌های دیگران را بخوانند، صورت‌ها را به خاطر بسپارند و از خود در حالت‌های مختلف احساسی و بدنی، عکس بگیرند.

کودکان طی هفت مرحله تعاملی درگیر این اپلیکیشن می‌شوند و یک سیستم امتیاز‌دهی، پاداش و ویژگی‌های سمعی- بصری به آنها انگیزه تلاش بیشتر می‌دهد.
هر مرحله در مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به پایان می‌رسد.

این اپلیکیشن روی گوگل پلی (Google Play) قابل دسترسی است و برای دستگاه‌های هوشمند سامسونگ از جمله سری گلکسی اس (S۵, S۴, S۳)، سری نوت (Note۴, Note۳, Note۲)، سری زوم (Zoom۲, Zoom) و همچنین Galaxy Tab S قابل استفاده است.

جهت استفاده از این اپلیکیشن و نصب سریع آن روی آیکن زیر کلیک کنید

unnamed

مهرداد نامدار ، روانشناس بالینی

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *