خواب با کیفیت


خواب با کیفیت

برای خیلی ها، خواب خوب مشکل است. محاسن خواب با کیفیت را می توانیم در تفاوت رفتارمان بین یک روز موفق و پربار و یک روز بد ببینیم .

زیرا خستگی می تواند سلامت ذهنی ، جسمی و عاطفی شما را خراب کند. دلایل زیادی برای خواب ناآرام وجود دارد، اما گاهی اوقات فقط باید چند تنظیم ساده در رویکرد خود ایجاد کنید.

به این نکات برای خواب بهتر در شب نگاهی بیندازید، تا بتوانید هر روز صبح احساس آرامش بیشتری داشته وآماده ی شروع روزتان باشید.

 

چگونه بهتر از همیشه بخوابیم !

 

خودتان را برای خوابی راحت آماده کنید !

اگراتاق خواب شما آن پناهگاه آرامش‌بخشی نیست که در زمان راه‌اندازی آن امیدوار بودید، ممکن است زمان چند ارتقاء فرا رسیده باشد. یک محیط خواب خوب برای استراحت با کیفیت بسیارمهم است.

به اطراف اتاق خود نگاهی بیندازید . فهرستی تهیه کنید و عوامل حواس‌پرتی را از خود دور کرده و راه‌هایی برای آرامش بخشیدن به فضای خود پیدا کنید .

می‌توانید چند تغییر جدید مانند استفاده از یک لامپ کم ‌نور، عوض کردن روتختی های قدیمی وجایگزینی ملحفه‌های نرم‌تر یا خرید یک تشک بزرگترایجاد کنید !

 

کاهش استرس روز

پس از یک روز طولانی در محل کار، استراحت روی مبل درحالیکه برنامه موردعلاقه خود را تماشا میکنید راهی خوب برای رهایی از آرامش و دور کردن ذهن شما از برخی از اضطراب‌های روز است.

با این حال، استفاده بیش ازحد از صفحات نمایش می‌تواند ریتم شبانه‌روزی شما را مختل کند و سیگنال‌هایی را به بدن شما ارسال کند که زمان بیدار شدن است – به خصوص اگر چیزی که تماشا می‌کنید هیجان‌انگیز یا نیروبخش باشد.

برای داشتن خواب باکیفیت حداقل نیم ساعت قبل ازخواب تلویزیون را خاموش و تلفن همراه خود را کنار بگذارید و به جای آن یک موسیقی آرام بخش پخش کنید، لباس خواب سبک بپوشید، یک چای قبل از خواب بنوشید، یک شمع روشن کنید یا کتاب بخوانید تا تمام حواس خود را آرام کنید.

 

قدم به قدم کارها را پیش ببرید

ساعت داخلی بدن شما یا ریتم شبانه روزی آن به عوامل مختلفی حساس است. هنگامی که برنامه خواب شما به طور کلی غیرقابل پیش بینی است

بدن شما ممکن است درمورد زمان واقعی خوابیدن و زمان بیدار شدن وهوشیاری گیج شود.

برای تنظیم بهتر برنامه خود، زمان خواب ثابتی پیدا کنید که به شما امکان آن را بدهد بین هفت تا نه ساعت در شبانه روز بخوابید .

بعد از اینکه به یک زمان متعهد شدید، پانزده دقیقه زودتر به رختخواب بروید تا زمانی که به طور مداوم هر شب در ساعت مشخصی به خواب بروید.

با انجام تنظیمات کوچک در روال خود، به بدن خود زمان می دهید تا به آرامی ریتم شبانه روزی خود را تنظیم کند و به زودی مانند ساعت به خواب خواهید رفت!

 

از نور به نفع خودتان استفاده کنید

اگر تا به حال با نور خورشید که از پنجره باز می گذرد از خواب بیدار شدید ، شاهد ریتم های طبیعی شبانه روزی بدن خود بوده اید.

ساعت داخلی شما با نور و تاریکی تنظیم می شود، بنابراین مهم است که هنگام تلاش برای به دست آوردن یک خواب راحت ، مراقب قرار گرفتن درمعرض نور باشید.

عصرها اتاق خواب خود را تاریک نگه دارید. کمبود نور باعث میشود که بدن شما وارد یک حالت آرام شده و برای خواب آماده شود. از طرف دیگر، در نظر داشته باشید که پرده های خود را در شب باز نگه دارید تا زمانی که صبح می رسد، آفتاب صبحگاهی به شما کمک کند تا به طور طبیعی از خواب بیدار شوید.

حتی ممکن است متوجه شوید سیگنالی که نور به بدن شما می دهد به اندازه کافی قدرتمند است که بتوانید ساعت خود را به طور کامل کنار بگذارید!

 

به یک روتین پایبند باشید

اگر خواب آرام و مداوم چیزی است که دنبال آن هستید، باید به روتین خود پایبند بمانید. وقتی ساعت خواب و بیداریتان را تعیین می کنید، کاملاً به آن پایبند باشید. هدف این است که بدن خود را آموزش دهید تا هنگامی که زمان خواب است بخوابد و از مزایای یک استراحت خوب شبانه لذت ببرد.

حتی وقتی سخت است، به روال خود پایبند بمانید. انحرافات یک ساعته یا بیشتر پیشرفت شما را مختل نمی کند ، اما هرچه عادات خواب شما منظم تر باشد،

راحت تر به خواب می روید و در طول روز احساس بهتری خواهید داشت.

داشتن خواب باکیفیت و کامل برای سلامتی ضروری است . روش های زیادی برای بهبود کیفیت  کلی خواب وجود دارد . اگر به دنبال راه هایی برای خواب باکیفیت بهتر ، عمیق تر و طولانی تر هستید

از نکات ذکر شده در بالا استفاده کنید تا شاهد تغییر در کیفیت روزتان شوید !

 

مطالب پربازدید دیگر :

احساس گناه در بزرگسالان 

ایجاد احساس خوشبختی با یک فرمول ساده!

رئیس مغز خود شوید و از شکرگزاری کمک بگیرید 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *