چگونه به کودکان کمک کنیم تا قوانین را رعایت کنند؟


چگونه به کودکان کمک کنیم تا قوانین را رعایت کنند؟ تقریباً همه والدین دوست دارند فرزندان خود خوب رفتار کنند و خوشحال باشند.گاهی اوقات این کار غیرممکن به نظر می رسد. بچه ها روز به روز و سال به سال تغییر می کنند. نیازهای آنها و ما هر روز تغییر می کند. به خصوص اکنون که فرسودگی شغلی، استرس، اضطراب و افسردگی در بین کودکان و بزرگسالان بیداد می کند.

یکی از کلیدهای مهم برای به حداقل رساندن رفتار مشکل ساز این است که مطمئن شوید بچه ها پیامی را که شما می خواهید ارسال کنید دریافت می کنند. وقتی صحبت از فرزندپروری به میان می آید، گاهی اوقات نحوه ارائه دستورالعمل ها می تواند به همان اندازه مهم باشد که شما در تلاش برای برقراری ارتباط هستید .

در اینجا راه هایی برای ارائه اطلاعات به فرزندانتان وجود دارد تا احتمال بیشتری برای شنیدن شما و رعایت آنها وجود داشته باشد.

چگونه به کودکان کمک کنیم تا قوانین را رعایت کنند؟

 

  • از دستورات واضح و مشخص استفاده کنید.

به جای سوال کردن، اظهار نظر کنید بسیاری از والدین دستورالعمل‌ها را به عنوان سؤال بیان می‌کنند ، مانند : ” آیا سفره غذا را میچینی؟ ” بچه ها ممکن است فکر کنند که انتخابی برای پیروی از دستورالعمل ها دارند. آنچه گفتید را طوری بیان کنید که به جای اینکه بپرسید ، به فرزندتان بگویید چه کاری انجام دهد .

 

  • دستورالعمل ها را یکی یکی ارائه دهید.

بچه‌های کوچک ‌تر با تفاوت‌های یادگیری و تفکر و چالش های توجه ممکن است در انجام یک سری مراحل مشکل داشته باشند. ازدادن دستورالعمل‌های پشت سرهم اجتناب کنید .

در صورت امکان یکی یکی راهنمایی ها را ارائه دهید ، مانند : ” لطفا میز را بچینید ، دست هایتان را بشویید و به خواهرتان بگویید وقت غذا خوردن است ”

اگر نمی‌توانید دستورالعمل ها را به چند مرحله تقسیم کنید ، سعی کنید چیزها را به روش‌های منطقی با هم گروه‌بندی کنید. به عنوان مثال : “در حالی که در طبقه بالا دست های خود را می شویید، لطفاً به خواهر خود بگویید وقت غذا خوردن است ! ”

 

  • توضیحات را ساده نگه دارید.

ارائه یک دلیل منطقی می تواند این احتمال را افزایش دهد که کودکان به یک دستور گوش دهند، اما اگر دستورات در آن گم شوند ، نه ! به عنوان مثال: «برو کتت را بپوش چون باران می‌بارد و نمی‌خواهم سرما بخوری». در عوض، سعی کنید بگویید: «باران است و نمی‌خواهم سرما بخوری. برو کتت را بپوش ! »

 

  • به بچه ها برای پردازش زمان بدهید.

بعد از اینکه دستور دادید، چند ثانیه صبر کنید، بدون اینکه چیزی را که گفته اید تکرار کنید. سپس کودکان یاد می‌گیرند به دستورات آرامی که یک بار داده می‌شوند گوش دهند نه اینکه یاد بگیرند که نیازی به گوش دادن ندارند زیرا دستورالعمل‌ها تکرار می‌شوند.

چگونه به کودکان کمک کنیم تا قوانین را رعایت کنند؟

 

چرا همیشه اینجوری رفتار میکنم؟

۶ مورد که شما در قبال آن مسئول نیستید

۳ روش علمی برای شاد بودن 

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *