آیا واقعا خانم ها بیشتر غر میزنند ؟


آیا واقعا خانم ها بیشتر غر میزنند ؟ دکتر مهرداد نامدار در برنامه سیمای خانواده

اینکه فردی غرغرو و بهانه گیر در اطراف خود داشته باشیم به شدت سخت و انرژی‌بر است. اما اگر این فرد از اعضای خانواده و یا همسر و فرزندمان باشد باید چه کنیم؟ چگونه باید با این دسته از افراد برخورد کنیم ؟ آیا این تصور که خانم ها بیشتر از اقایان غر میزنند واقعیت دارد؟

اگر به دنبال پاسخ به این پرسش باشیم که غر زدن در خانم ها بیشتر مشاهده می‌شود یا در بین آقایان، به احتمال زیاد ذهن‌مان به سمت خانم ها متمایل می‌شود و موافق این موضوع خواهیم بود که غر زدن در خانم ها یک رفتار رایج‌تر است. اما آیا واقعا خانم ها بیشتر غر میزنند؟؟

این پاسخ شاید به این دلیل باشد که غر زدن را صرفا یک رفتار کلامی در نظر می‌گیریم و صرفا از آن جنبه به آن نگاه می‌کنیم و از آنجایی که خانم ها توانایی کلامی بالاتری نسبت به آقایان دارند، پس غر زدن در خانم ها را بیشتر و به عنوان یک رفتار مختص آن‌ها به حساب آوریم.

اما اگر یک نگاه جامع‌تر به موضوع داشته باشیم احتمالا با این دیدگاه که این رفتار در خانم ها صرفا بیشتر از آقایان است دچار چالش شویم.

دکتر مهرداد نامدار روانشناس و درمانگر بالینی در یکی دیگر از برنامه های سیمای خانواده در شبکه یک سیما، به موضوع غر زدن پرداخته است. در این برنامه دلایل غر زدن، راهکارهای جلوگیری از غر زدن و همچنین نحوه برخورد مناسب با افرادی که غر زدن عادت آن‌ها است ارایه شده است.

 

 

برای تماشای دیگر برنامه‌های روانشناسی دکتر مهرداد نامدار می‌توانید در کانال آپارات یا یوتیوب همراه باشید.

همچنین اگر علاقه مند به خواندن مطالب متنوع روانشناسی هستید :

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *