رئیس مغز خود شوید و از شکرگزاری کمک بگیرید


موارد زیادی برای شکرگزاری وجود دارد. اما تعداد کمی از مردم و شما میدانید که با پرورش قدردانی روزانه می توانید رئیس مغز خود شوید و زندگی‌تان را تغییر دهید.

این به این دلیل است که سلول های عصبی در مغز می توانند جهت جستجوی موارد مثبت مجدداً وصل شوند و این تغییرات را حتی می توان در اسکن مغز fMRI (تصویر رزونانس مغناطیسی عملکردی) مشاهده کرد.

از این بازسازی عصبی در ایجاد عادات جدید، درمان اختلالاتی چون وسواس و افسردگی استفاده می‌شود. اگر شما هم میخواهید تغییراتی در خود ایجاد کنید این نوشته از مجله روانشناسی آرامش زندگی را بخوانید!

رئیس مغز خود شوید

رئیس مغز خود شوید

چگونه رئیس مغز خود شوید

آنچه در اینجا مهم است این است که به اهمیت تبدیل شدن به رئیس مغز خود پی ببرید و مسئولیت آن را بر عهده بگیرید، درست مانند این که والدین خوب رفتار کودک نوپا را تغییر مسیر دهند. رئیس مغز خود شوید

مغز تنبل است و می خواهد کارهای آسان و آشنا را انجام دهد. بنابراین، برای ایجاد هرگونه تغییر پایدار، تعهد و تلاش لازم است.

سه مسیر پیاده روی را تصویر کنید. اولی با بوته های خار پوشیده شده است. دومی دارای چمن بلندی است و امکان وجود مارها در اطراف وجود دارد. مسیر سوم دارای چمن بسیار کوتاهی است و به نظر سبز می آید و با دید کامل همراه است و پیاده روی در آن آسان است.

این مسیر را می توان با فلیپ فلاپ طی کرد و مسیری است که هر بار مغز می تواند به آسانی طی کند زیرا  راحت و آشناست.

بنابراین، اگر شما یک فردی منفی هستید مسیر سبز شما بدبینانه خواهد بود، و به طور فعال به دنبال سناریوهای آشنا هستید که عادت های بدی مانند “چه می شد اگر”،  تفکر همه یا هیچ، گناه و سرزنش را تغذیه می کنند.

مشکل اصلی در این شرایط این است که مغز خود را تقویت می کند، بنابراین هر بار که مغز آنچه را که به دنبال آن است می یابد، این الگوهای فکری منفی تقویت می شود.

در اینجاست که شکرگزاری برای نجات شما وارد می شود. فقط به خودتان یادآوری کنید که چون مغز کودکی نوپا است، وقتی سعی می کنید رفتار آن را تغییر دهید، انتظار خشم دارد.

مانند یک پدر و مادر خوب ، مهم است که ثابت قدم باشید و از آن پیروی کنید.

با چسبیدن به این اسلحه، مغز شما به تدریج شروع به آشنا شدن با خود و جستجوی موارد مثبت می کند. درست مانند هر چیز دیگری، آنچه را که تمرین می کنیم ناگزیر در آن خوب عمل می کنیم و آسان تر خواهد شد.

در واقع، متوسط زمان لازم برای تغییر عادت حدود 21 روز است. سپس، شما به سادگی عمل قدردانی را انجام می دهید.

رئیس مغز خود شوید

بهترین روانشناس رشت

در اینجا آنچه اتفاق می افتد را توضیح می دهیم:

مجله سپاسگزاری پیدا کنید رئیس مغز خود شوید

مجله ای که با خواندن آن دعوت به انجام کاری می شوید و هر روز هیجان زده می شوید. بهترین روانشناس رشت

هر روز سه مورد را که به خاطر آن سپاسگزار هستید بنویسید. این باید یک جمله کامل باشد که شامل کلمات “من سپاسگزارم” باشد.

برای اینکه نورون های مغز شما آنچه را که باید انجام دهند به دست آورند، به ثبات نیاز دارند (مغز کودک نوپا را به خاطر بسپارید) فقط گفتن این کافی نیست. کلمه نوشته شده دارای قدرت عصبی است و این قدرت راهی است تا رویس مغز خود شوید.

بهتر است به سه جمله کوتاه پایبند باشید تا بتوانید این موضوع را ادامه دهید. بهترین روانشناس رشت

بهترین مشاور رشت

قدردانی پیش فرض داشته باشید بهترین مشاور رشت

این امر برای روزهایی اهمیت دارد که سپاسگزار بودن ممکن است برای شما سخت باشد.

به عنوان مثال قدردانی پیش فرض شخصی می تواند بینایی باشد، زیرا زندگی بدون آن متفاوت است. بهترین مشاور رشت

بهترین مرکز مشاوره رشت

خودکار را در دفتر خاطرات خود قرار دهید بهترین مرکز مشاوره رشت

این بسیار مهم است تا این عادت جدید دوست داشتنی باقی بماند. این کار را تا حد امکان سریع و آسان کنید.

به یاد داشته باشید که با وجود آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند، چیزی به نام قرعه کشی خوشبختی وجود ندارد که برنده خوش شانس بلیط طلایی خوشبختی باشید.  بهترین مرکز مشاوره رشت

مانند هر چیز دیگری، تبدیل شدن به رئیس مغز خود شدن، نیاز به تلاش دارد. و هیچ سرمایه گذاری بهتری وجود ندارد. ضرب المثل قدیمی نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود را در خاطرتان نگه دارید! بهترین مرکز مشاوره رشت

 

در همین رابطه بخوانید:

 

منبع: سایکولوژی‌تودی

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *