رسیدن به اهداف با 5 راهکار اساسی


اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اهل تعلل در کارها هستید و یا درادامه مسیر متوقف یا سرد می‌شوید، این نوشته از مجله روانشناسی آرامش زندگی به شما 5 نکته کلیدی برای رسیدن به اهداف را ارایه می‌کند.

شما با پیروی از این نکات می‌توانید گامی تازه برای رسیدن به اهداف خود و دوری تعلل بردارید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

در جامعه رقابتی شدید ما، موفقیت اغلب اولویت اصلی محسوب می شود. به عنوان یک روانشناس، ما شاهد افراد مختلف از هر قشری برای رسیدن به هدفی هستم.

ممکن است دانشجویی باشد که سعی می کند مدرک کسب کند، کارآفرینی که کسب و کار راه اندازی می کند، کارمندی فداکار که از نردبان شرکت بالا می رود یا فرد علاقه‌مند به تناسب اندام که سعی می کند چند کیلو وزن کاهش دهد.

در همه سناریوهای بالا، فرد باید در مدت زمان طولانی تلاش کند تا به اهداف خود برسد.

متأسفانه، ماندن در یک دوره دشوار است و به تعویق انداختن کار وسوسه برانگیز است.

در ادامه این نوشته 5 نکته کلیدی که برای رسیدن به اهداف لازم است رو معرفی میکنیم. اگر آماده هستید شروع کنیم!

بهترین روانشناس رشت

1- دلیل خود را به خاطر بسپارید بهترین روانشناس رشت

اگر می خواهید سفری طولانی و سخت را آغاز کنید، پس به یک دلیل مهم نیاز دارید که شما را در مسیر درست سوق دهد.

زمان هایی پیش می آید که در مسیر رسیدن به اهداف احساس ناامیدی می‌کنید. زیرا در بازه زمانی مورد انتظار خود به هدفی نمی رسید. احتمالاً با شکست‌های غیرمنتظره‌ای روبرو خواهید شد که پیشرفت شما را به تأخیر می اندازد. بهترین روانشناس رشت

به خاطر سپردن اینکه چرا سفری را آغاز کرده اید، چراغ راهنمای شما در میان آب های کدر و مه غلیظ خواهد بود.

برای به خاطر سپردن دلیل خود، آن را بنویسید و در جایی قابل مشاهده نگه دارید. به عنوان مثال در کشوی دفتر کار خود.

چنین یادآوری‌های بصری محرک‌های قدرتمندی هستند که به شما در ادامه مسیر کمک می کنند. بهترین روانشناس رشت

هنگام انتخاب دلیل خود، به شهرت و ثروت به عنوان چراغ راهنمای خود بسنده نکنید. نور کم آنها آنقدر قوی نیست که شما را در زمان های تاریک راهنمایی کند. اگر انگیزه شما در جستجوی رشد شخصی و تمایل به مشارکت مثبت در زندگی دیگران است، احتمالاً در این دوره باقی خواهید ماند.

رسین به اهداف

رسیدن به اهداف

بهترین مشاور رشت

2– گزارشات را ثبت کنید بهترین مشاور رشت

اگر احساس می کنید در حال رسیدن به اهداف و پیشرفت در جهت اهداف خود نیستید، به تعویق انداختن کار آسانی است. ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که احساس می کنید در حال حرکت در شن‌های روان هستید و هیچ پیشرفتی نمی‌کنید. بهترین مشاور رشت

داشتن یک گزارش برای یادآوری پیشرفت شما تا به امروز به شما در حفظ دیدگاه درست کمک می کند.

نگه داشتن یک گزارش همچنین شما را از افتادن در دام مقایسه های اجتماعی محافظت می‌کند. وقتی خودتان را با افرادی مقایسه کنید که به نظر می‌رسد موفق تر هستند یا با سرعتی سریعتر از شما به اهداف خود می‌رسند، دلسرد می شوید.

به خاطر داشته باشید که در مورد اهداف شخصی خود با دیگران رقابت نمی کنید. بهترین مشاور رشت

در پایان روز ، تک تک ما در حال صعود از کوهی متفاوت هستیم. این که شخص با چه سرعتی به قله خود برسد، در این که شما به قله خود برسید یا نه، ارتباطی ندارد.

نوشته‌هایی در همین رابطه:

روانشناس بالینی رشت

3- عادات خوب روزانه را برای رسیدن به اهداف خود تمرین کنید

حقیقت این است که موفقیت ناشی از اقدامات مداوم است که در مدت زمان طولانی انجام شده است. این معادل یک سنگ‌شکن است که صدها بار با شکاف‌های کوچک بر روی صخره‌ای چکش می‌زند تا خود را نشان دهد. با این حال، در صد و یکمین ضربه، سنگ بالاخره به دو قسمت تقسیم می شود.

هیچ کس یک شبه پزشک نمی شود. نه کسی ثروت ایجاد می کند، نه مدرکی کسب می کند و نه با یک ضربه محکم و ناگهانی کسب و کاری را توسعه می دهد.

موفقیت و رسیدن به اهداف نتیجه رفتارهای تکراری است که شما را در جهت درست، گام به گام حرکت می دهد.

نکته اصلی ایجاد عاداتی است که شما را در مسیر درست سوق می‌دهد. عادت ها رفتارهایی هستند که مرتباً تا حد خودکار شدن تکرار می شوند.

عاداتی را انتخاب کنید که به طور مداوم به راحتی پیاده سازی شوند و نرخ بازگشت خوبی داشته باشند.

همچنین، در مورد اینکه کجا، چه وقت و چگونه این رفتارها را انجام دهید، دقیق باشید.

چنین اهداف اجرایی می‌تواند شما را از به تعویق انداختن محافظت کند. روانشناس بالینی رشت

به عنوان مثال شخصی، من در خانه ورزش می کنم. پیاده رفتن تا سالن بدنسازی زیرزمینم برای ورزش راحت تر از این است که سوار ماشینم شوم و به ورزشگاه محلی بروم.

علاوه بر این، عصرها بعد از اینکه بچه های من به رختخواب می روند، ورزش می کنم و ورزش را به عنوان پاداش من برای انجام وظایف و کارهای خانوادگی در روز، تصور می کنم. روانشناس بالینی رشت

سرانجام، برنامه ورزشی من شامل تمرینات با وزنه در طول هفته کاری و تمرینات هوازی در آخر هفته است. مشخص کرده ام که کجا، چه وقت و چگونه ورزش را جزء لاینفک زندگی حفظ کنم.

رسیدن به اهداف

رسیدن به اهداف

بهترین مرکز مشاوره رشت

4- اغلب به خود پاداش دهید مرکز مشاوره رشت

به تعویق انداختن یکی دیگر از رفتارهایی است که مانع رسیدن به اهداف می‌شود.

اغلب ناشی از اضطراب بیش از حد است زیرا ما رویدادی در آینده را که غالبا هم منفی هستند، پیش بینی می کنیم. ما غالباً با تمرکز بر یک هدف بزرگ در آینده ای دور به جای پرداختن به وظایف فعلی منتهی به آن هدف، غرق می شویم. بهترین مرکز مشاوره رشت

مردم غالباً به ما می گویند که در آغاز روز خود در انتظار همه چیزهایی که باید انجام دهند احساس غرق شدن می‌کنند. در نتیجه، آنها ممکن است با طولانی تر ماندن در رختخواب کار را به تعویق بیندازند. بهترین مرکز مشاوره رشت

در چنین شرایطی، ما به آنها یادآوری می‌کنیم که بر تکمیل یک کار در یک زمان تمرکز کنند و برای انجام این کار به خود پاداش دهند.

شما می‌توانید پس از آماده شدن در صبح، برای رسیدن به موقع سر کار یا تکمیل یک نیاز کاری چالش برانگیز به خودتان پاداش دهید.

می‌توانید چیزهای مثبتی را برای خود بگویید مانند “کار را به خوبی انجام رساندم!” یا حتی اگر زمان اجازه می‌دهد به پیاده روی کوتاهی بروید.

چنین پاداش هایی تقویت کننده های قدرتمندی برای ادامه مسیر رسیدن به اهداف هستند.

اگر قصد دارید برای رسیدن به هدفی طولانی سفر کنید، شاید از آن لذت ببرید. یافتن شادی در طول مسیر، شانس شما را برای ادامه مسیر افزایش می دهد.

سعی کنید درک کنید که در دوران دانشجویی مفاهیم جدیدی را یاد می گیرید، مهارت های شغلی جدیدی را توسعه می‌دهید یا تغییراتی در شیوه زندگی خود ایجاد می کنید که شما را به نسخه سالم تری از خود تبدیل می کند. بهترین مرکز مشاوره رشت

رسیدن به اهداف

رسیدن به اهداف

مهرداد نامدار روانشناس و درمانگر بالینی

5- شریکی بامسئولیت داشته باشید

ما به هم وابسته هستیم و برای رسیدن به اهدافمان به یکدیگر متکی هستیم.

پشتیبانی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، داشتن شریک بامسئولیت می تواند مفید باشد. دانستن این نکته که یکی از عزیزان شما را تماشا می‌کند می‌تواند انگیزه‌ای قوی برای ادامه مسیر باشد.

آخرین کاری که ما می خواهیم انجام دهیم این است که آنها را نادیده بگیریم و به قول خود پایبند نباشیم. داشتن شریک بامسئولیت می تواند شما را از تعویق در انجام وظیفه محافظت کند. مهرداد نامدار روانشناس و درمانگر بالینی

رسیدن به اهداف

نکات کلیدی رسیدن به اهداف

  • موفقیت حاصل اقدامات مداوم و طولانی مدت است.
  • تمرین عادات خوب روزانه به شما کمک می کند تا به طور مداوم به سمت اهداف خود پیشرفت کنید.
  • ثبت گزارش پیشرفت خود به شما کمک می کند تا در مواقع دشوار دیدگاه درستی داشته باشید.

 

منبع سایکولوژی تودی

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *