روش های موثر بهبود روابط اجتماعی


راه و روش های موثر برای بهبود و تقویت روابط اجتماعی قوی

از ویژگی های افراد موفق می توان مهارت و توانایی آنها دربرقراری ارتباط موثر با دیگران دانست.با درک این مطلب آیا فرد موفقی در این زمینه می باشید؟ با خواندن مطالب زیر به سوال خود پاسخ دهید. در ادامه این بخش روشهایی برای بهبود روابط اجتماعی وجود دارد که شما را قادر می سازد تا با تمام اطرافیان خود روابط اجتماعی قوی و عالی داشته باشید.

 

اجتماعی 2 scaled

برای داشتن روابط اجتماعی قوی دستان خود را نشان دهید:

اولین جایی که افراد در ملاقات اول به آن توجه دارند دستان شما است ؛ از قرار دادن دستان خود در جیب یا پشتتان در هنگام صحبت کردن اجتناب کنید. این احساس ایجاد می شود که چیزی را پنهان کرده اید. از دستان خود برای دست دادن و انتقال آگاهی استفاده کنید، تا طرف مقابل حالت تدافعی نگیرد.

ارتباط را با تماس های ساده مثل دست دادن قوی تر کنید:

در حین صحبت کردن تماس بدنی برقرار کنید. مثل دست دادن ساده به یک غریبه. برای دوستان صمیمی، در آغوش کشیدن مناسب تر است، در مقابل خانواده احساسات بیشتری خرج کنید.

قبل از سوال پرسیدن شرایط را آرام کنید:

سوال پرسیدن برای درک دیگران کار مهمی است، اما اگر در شرایط اشتباه این کار را انجام دهید، طرف مقابل حالت تدافعی به خود می گیرد.طرف مقابل نباید حس کند که او را دست می اندازید، صمیمانه نشان دهید که علاقه مند به شنیدن احساسات و یا داستان فرد هستید.

شرایط را آسان بگیرید:

گاهی پیش می آید که فردی مطلبی را توصیف می کند، اما شما چیزی از آن متوجه نمی شوید.افراد متفاوت فکر می کنند و گاهی برقراری ارتباط سخت می شود، به خصوص اگر تجربه شخصی و حرفه ای متفاوتی داشته باشید.

از کلمه “منم همینطور” در حین مکالمه استفاده کنید، و در مورد مسائلی که طرف مقابل را هیجان زده می کند، نت برداری کنید .همچنین یک پیش زمینه از علایق شخص داشته باشید و سپس مکالمه را شروع کنید.

 

در شرایط اضطراری مکالمه را قطع کنید:

اجازه دهید شخص حرف خود را تمام کند. هر وقت در شرایط حساس و اضطراری بودید، مکالمه را قطع کنید.

گوش دادن را تقویت کنید:

نگران این نباشید که به موقع پاسخ طرف را بدهید، فقط به دقت به صحبت های طرف گوش کنید. و در وقت مناسب نظر خود را بازگو کنید.

مغز همسرتان را شناسایی کنید:

به شریک خود گوش فرا دهید بفهمید کدام قسمت مغز او صحبت می کند. از احساسات حرف می زند یا می خواهد چیزی را به شما بفهماند؟!اگر گفتگو درباره تلاش برای پیدا کردن پاسخ به یک مشکل یا سؤال خاص است،به شکل منطقی به سوالات پاسخ دهید.اگر گفتگو درباره یک داستان است، شریک زندگی شما سعی در نشان دادن احساس خود دارد، با احساس به او پاسخ دهید.

احساسات خود را از طریق داستان ها بیان کنید:

به شخص مقابل میزان عصبانیت خود را بروز دهید ، تجربیات و احساسات خود را از طریق داستان ها بیان کنید و سعی کنید دقیق باشید به عنوان مثال، نه تنها بگویید روزی بدی داشتید ،جزئیات مربوط به آنچه اتفاق افتاده است را به اشتراک بگذارید:

کی اونجا بود؟

وقتی این اتفاق افتاد چه احساسی داشتید؟

فکر میکنی چه چیزی باعث آن شد؟

 

برای داشتن روابط اجتماعی قوی تعداد زیادی عبارات میکرو مثبت بدهید:

به شریک خود نشان دهید که آماده شنیدن داستان او هستید ، در طول مکالمه تلفنی توجه خود را بروز دهید. بدن خود را آرام کنید و شانه های خود را باز کنید و در صورت لزوم با لبخند پاسخ دهید.

در روابط اجتماعی قوی توجه خود را متمرکز کنید:

سعی کنید هر گونه حواس پرتی را از بین ببرید ، تلفن خود را پایین بیاورید و آن را خاموش کنید.

اهمیت حفظ تماس چشمی در روابط اجتماعی قوی:

انجام این کار اکسیتوسین را در مغز آزاد می کند و اعتماد و ارتباط را تقویت می کند. در طول مکالمات مهم، اگر محیط بسیار شلوغ است، به فضای خلوت تر بروید.

 

حس قدردانی شریک خود را درک کنید:

از زبان عشق برای ارزیابی خود استفاده کنید و زبان عشق دیگران را نیز بفهمید.شما و شریک زندگیتان نیازی به صحبت کردن با زبان عاشقانه ندارید تا با هم بمانید، فقط باید واقعا زبان یکدیگر را درک کنید.

با هیجان به دیدار شریکتان بروید:

هنگامی که احساس می کنید شریکتان هیجان زده شده است هر کاری که میکنید را متوقف کنید و به او بپیوندیداین کمک خواهد کرد که هورمون خوشبختی، سروتونین، در مغز هر دوی شما ترشح شود که خلق و خوی را تقویت می کند.

کوتاه صحبت نکنید:

سؤالاتی را بپرسید که برایتان جالب است و مایل به شنیدن جواب آنها هستید:به جای اینکه بپرسید:”چطوری ؟” چیزی شبیه به این بگویید “به من در مورد روزت بگو”.

به جای پرسیدن «چه کاری انجام میدهید؟» از چیزی مانند «این روزها رو موضوع جالبی کار میکنی» بپرسید؟

به جای اینکه بپرسید «اهل کجا هستید؟»، چیزی شبیه به «برنامه ای برای تعطیلات داری؟»بپرسید.

 

به جای واکنش، پاسخ دهید:

زمانی که در مورد یک موضوع با شریکتان اختلاف نظر دارید و او با شما مخالفت می کند، یک لحظه سکوت کنید و ببینید چه حسی به شما دست داده است.سپس یک لحظه از خود بپرسید، الان چه حسی دارم؟ و این حس را با شریک خود به اشتراک بگذارید پس از آن، در مورد چگونگی پاسخ بهتر به وضعیت، به آن به عنوان یک مکالمه سازنده و نه به یک مخرب فکر کنید.هنگامی که یک دوست را برای کسی معرفی می کنید، فقط نام آنها را معرفی نکنید، بلکه یک مورد جالب در مورد او را نیز بیان کنید.

هر زمان که حس قدردانی نسبت به همسرتان داشتید آن را ابراز کنید:

هر نوع رشد و پیشرفت همسرتان را مهم تلقی کنید. این امر شانس شما برای موفقیت را افزایش می دهد حتی زمانی که شرایط وخیم می شود.

کمک کنید تا همسرتان احساساتش را بروز دهد:

به شریک زندگی خود اعتماد به نفس دهید تا احساسش را بیان کند . به عنوان مثال، اگر او درباره چیزی که در محیط کار موجب ناراحتیش شده صحبت میکند، می توانید پاسخ دهید “این واقعا آزار دهنده است، اگر من در وضعیت مشابه بودم، من نیز از این موضوع خسته میشدم. “این نوع واکنش بیان می کند که احساسات شریک زندگیتان ارزشمند و واقعی است.

احساس همدردی در روابط اجتماعی قوی:

تمرین کنید ،با همدلی پاسخ دهید، زمانی که شریک زندگی شما شرمنده است ، سعی کنید جهان را از دیدگاه دیگران ببینید. این کار باعث می شود تا دیگران را قضاوت نکنید. برای درک کردن حس دیگران اول باید احساسات خود را باور کنید.

اجتماعی 3 scaled

در همین رابطه بخوانید:

۶ نکته برای مدیریت خشم در روابط

آشنایی با اختلال تعامل اجتماعی بی قید و بند یا DSED

مهارت‌های اجتماعی کودک؛ یاری کننده او در مشکلات

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *