آیا “علاقه مردان به رابطه جنسی” بیشتر است؟


آیا “علاقه مردان به رابطه جنسی” بیشتر است؟

علاقه مردان به رابطه جنسی

اختلافات جنسیتی در امیال جنسی اغلب به دلیل تفاوت های ذاتی بین زن و مرد و یا هنجار های اجتماعی میباشد . اکثر مردم درباره ی مکانیزم ارگاسم زنانه اطلاعات ذقیقی ندارند و آن را درک نمی کنند . ، بنابراین زنان اغلب به اندازه مردان از رابطه جنسی لذت نمی برند . بسیاری از زنان نیز نگرش «دختر خوب» را درونی سازی کرده ، بنابراین اگر بیش از حد از رابطه جنسی لذت ببرند، احساس ناراحتی می کنند.

یکی از بحث های مهم در علم روانشناسی ، دلیل این تفاوت های جنسیتی است . به طور مثال ، زنان به طور متوسط نسبت به مردان علاقه کمتری به رابطه جنسی دارند و میل جنسی خود را کمتر ابراز می‌کنند.، در طول زندگی خود شریک جنسی کمتری می‌خواهند و در مقایسه با مردان تمایل کمتری به رابطه جنسی دارند.

 

فیزیولوژی در برابر آموزش های اجتماعی

برخی از روانشناسان استدلال می کنند :

که این اختلافات در امیال جنسی به دلیل تفاوت های ذاتی بین زنان و مردان است. بر اساس رویکرد های تکاملی ، جنس مذکر می‌تواند با جفت‌گیری با تعداد زیادی جنس مونث و داشتن فرزندان تا حد ممکن ، تناسب تولید مثل خود را برقرار کند. در نتیجه ، مردان باید میل جنسی بیشتری داشته باشند و تمایل بالایی به دشتن رابطه جنسی نشان بدهند. در مقابل ، زنان از نظر تعداد فرزندانی که می توانند تولید کنند محدود هستند . علاوه بر آن ، زنان هستند که متحمل هزینه های بارداری و فرزندآوری می شوند. بنابراین باید در مورد اینکه با چه کسی ارتباط برقرار می کنند . ، سختگیرتر باشند و شروع رابطه جنسی را تا زمانی که متقاعد شوند که مرد برای مراقبت از بچه‌ها کمک خواهد کرد ، به تأخیر بیاندازند.

برخی روانشناسان دیگر معتقدند که :

این اختلافات در علاقه و میل جنسی ناشی از عوامل اجتماعی است . به طور مثال ، پیام های متفاوتی به دختران و پسران نوجوان در مورد تمایلات جنسیشان داده میشود .   اغلب مردان جوان تشویق می شوند که به میل جنسی خود واکنش نشان بدهند و ما تا حدودی در برخورد با آنها سهل انگاری می کنیم.

از طرفی دیگر، اغلب به زنان جوان گفته می‌شود که دختران خوب علاقه جنسی خودشان را نشان نمی‌دهند یا حتی اصلاً نباید تمایلات جنسی داشته باشند ! زمانی هم که زنان جوان تمایلات خود را نسبت به داشتن رابطه جنسی نشان می دهند، تحقیر و شرمسار خواهند شد. در صورتی که مردان جوان فعال از نظر جنسی هرگز با این نوع رفتار مواجه نمی شوند.

زنان کمتر از مردان از رابطه جنسی لذت می برند 

تفاوت های فردی یا گروهی همواره وجود خواهد داشت . با این حال تردیدی وجود ندارد که طبیعت انسان ( فیزیولوژی ) و پرورش ( آموزش های اجتماعی ) هر دو نقش پررنگی دارند . دو تن از روان‌شناسان دانشگاه میشیگان استدلال می‌کنند . ، که دلیل دیگری هم برای  درک تفاوت های جنسیتی در امیال جنسی وجود دارد که روانشناسان تاکنون به آن به طور مفصل نپرداخته اند . یعنی وقتی زنان و مردان رابطه جنسی برقرار میکنند عموماً زنان کمتر از مردان از آن لذت می برند . این محققان استدلال می کنند که از آنجایی که زنان نسبت به مردان لذت کمتری از  داشتن رابطه جنسی می برند. ، جای تعجبی وجود ندارد که زنان آنقدر به انجام آن تمایل نشان نمی دهند.

 

علاقه مردان به رابطه جنسی
علاقه مردان به رابطه جنسی

 

در مقاله ای که به تازگی در مجله Perspectives on Psychological Science منتشر شده ،  چهار دلیل  . ، که چرا رابطه جنسی برای زنان به خوبی مردان نیست را بیان می کنند:

 

1 – تفاوت در آناتومی بدن 

اولین دلیل را میتوان به تفاوت های آناتومیکی بین زنان و مردان اختصاص داد .  معمولاً به پسرها آموزش داده می شود که هر بار که ادرار می کنند آلت تناسلی خود را نگه دارند. بنابراین آنها به سرعت یاد می‌گیرند که لمس کردن خود چقدر  میتواند برایشان لذت بخش باشد.

در مقابل آن ، دختران نیازی به لمس کردن کلیتوریس خود در زندگی روزمره خودشان را ندارند . ، پس احتمال کمتری وجود دارد که لذت انجام این کار را به تنهایی کشف کنند .

در بین فعالان جنسی ، بسیاری از زنان در به ارگاسم رسیدن مشکل دارند .  زیرا نمی دانند که کلیتوریس آنها باید تحریک شود و حتی ممکن است از انجام این کار احساس شرم کنند.

علاوه بر آن ، ماهیت نافذ آمیزش واژن به این معنی است که زنان به مراتب بیشتر از مردان درد را تجربه می کنند . و بالاخره زنان هستند که باردار می شوند که در بهترین حالت برای آنها به عنوان یک بار و در بدترین حالت میتوانند بدبختی مطلق را تجربه کنند !

 

2-  تضاد در استانداردهای دوگانه جامعه

دلیل دیگر مربوط به استانداردهای دوگانه جنسی است. اگرچه زنان امروز نسبت به سال های پیش از نظر جنسی آزادتر هستند . اما همچنان پیام هایی را در مورد اینکه یک «دختر خوب» چگونه باید رفتار کند، دریافت می کنند.

این بحث در مورد برخی از برخوردهای جنسی گاه به گاه میتواند صادق باشد . اما حتی در روابط متعهدانه، بسیاری از زنان همچنان احساس گناه یا شرمساری می کنند . ، اگر در طول رابطه جنسی بیش از حد از خود لذت ببرند.

 

3- زنان بیشتر از مردان مورد خشونت جنسی قرار میگیرند

دلیل سوم این است که زنان بیشتر از مردان قربانی خشونت جنسی می شوند. مردان به طور کلی بزرگتر و قوی تر از زنان هستند و تمایل به تهاجم بیشتری دارند . ، بنابراین کمتر از زنان مورد خشونت جنسی قرار میگیرند.

اگر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اید ، طبیعی است که در برقراری مجدد رابطه جنسی احتیاط کنید . حتی با شریکی که به نظر مورد اعتماد می آید . ترس از امنیت دلیل بارزی است که زنان برای نداشتن رابطه جنسی می‌آورند.

در حالی‌ که زنان قبل از اینکه بتوانند احساسات جنسی داشته باشند باید حتما احساس امنیت کنند . درحالیکه مردان می توانند با خطر بالقوه برانگیخته شوند. با این حال ، مردانی که قربانی خشونت جنسی شده‌اند باید به اندازه زنان در رابطه جنسی جدید محتاط باشند.

 

4- فیلمنامه تکراری

بر اساس این فیلمنامه، مرد شروع کننده رابطه جنسی است و اگر شریک زندگی او مایل باشد ، این امر به انجام می‌رسد که بیشتر روی نعوظ متمرکز است. پس از آن، دخول انجام شده و تا زمانی که به ارگاسم برسد، ادامه دارد. انتظار می رود که زن در این مدت نیز به نوعی به ارگاسم برسد. حتی اگر کلیتوریس به ندرت در طول رابطه جنسی تحریک شده باشد.

اگرچه زوج‌هایی با اطلاعات درست جنسی هستند که می‌دانند چگونه رابطه جنسی را برای هر دو شریک لذت‌بخش کنند . ، بسیاری از زوج‌ها رابطه جنسی را کار و وظیفه ای می‌دانند که او برای او انجام می‌دهد. یعنی او به ارگاسم می‌رسد و «لذت» راضی کردن او را به دست آورده است. به گفته دو تن از روانشناسان دانشگاه میشیگان تعداد بسیار کمی از زوج ها به رابطه دهانی (کونیلینگوس) می پردازند. حتی زنانی که مایل به انجام رابطه جنسی دهانی با شریک زندگی خود نیز هستند . ، گاهی از دریافت کردن آن احساس شرم یا انزجار می کنند . درحالی که بدون تحریک کافی کلیتوریس، احتمال رسیدن زنان به ارگاسم بسیار کم است.

علاوه بر این، هم مرد و هم زن تمایل دارند که از آناتومی جنسی زنان و مکانیسم نحوه عملکرد ارگاسم زنان بی اطلاع باشند ! اما لازم نیست اینطور باشد. آموزش های لازم متناسب به حنسیت و سن می تواند در آینده به بزرگسالان فعال جنسی کمک کند . تا بفهمند که چگونه روابط جنسی را برای هر دو طرفین سرگرم کننده و هیجان‌انگیز کنند و با غلبه بر جهل و اطلاعات غلطی موجود در جامعه . ، هم زن و هم شوهر می‌توانند به نوعی از رضایت جنسی دست یابند.

 

  •  روانشناس بالینی، روانشناس رشت، بهترین روانشناس رشت، مهرداد نامدار

آیا “علاقه مردان به رابطه جنسی” بیشتر است؟

مقالات بیشتر روانشناسی :

تکه انداختن همسر – چرا همسران به طعنه زدن روی می‌آورند؟

احساس گناه در بزرگسالان

علایم و درمان اضطراب – گفتگوی دکتر مهرداد نامدار با برنامه سیمای خانواده

آیا “علاقه مردان به رابطه جنسی” بیشتر است؟

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *