میزان فعالیت نمیکره های مغز خود را اندازه بگیرید!


شخصیت ما در واقع تحت تاثیر میزان اثر متقابل نیمكره‌های مغز بر هم است. در افراد مختلف این تاثیر متفاوت است. فعالیت نمیکره های مغز

چون بعضی نیمكره چپ مغزشان بهتر كار می‌كند و بعضی دیگر نیمكره راستشان و با توجه به همین برتری توانایی‌های مختلفی شكل می‌گیرد.

مغز از وسط به 2 نیمكره تقسیم شده است كه هر كدام مجموعه‌ای نسبتا مجزایی از عملیات را انجام می‌دهند. فعالیت نمیکره های مغز

البته 2 نیمكره مغز اطلاعاتی مانند مشاهدات حسی را از طریق رابطی ضخیم به نام جسم پینه‌ای كه آنها را به هم متصل می‌كند با هم مبادله می‌كند.

تست فعالیت نمیکره های مغز

تست روانشناسی آنلاین

نیمكره راست مغز عضلات سمت چپ بدن را كنترل می‌كند، در حالی كه نیمكره چپ، عضلات سمت راست بدن را كنترل می‌كند. تست روانشناسی آنلاین

به دلیل این نحوه ارتباط عصبی است كه آسیب به یك طرف مغز بر نیمه مخالف بدن اثر می‌گذارد. تست روانشناسی آنلاین

پروفسور استفن ویلسون از یونیورسیتی كالج لندن می‌گوید: تست فعالیت نمیکره های مغز

“عدم تقارن مغز برای كاركرد درست مغز ضروری است. این عدم تقارن به 2 طرف مغز امكان می‌دهد كه تخصصی شوند، ظرفیت پردازش‌شان را افزایش دهند و از موقعیت‌هایی كه باعث تعارض 2 طرف مغز هنگام تلاش برای بر عهده گرفتن كنترل كاری می‌شود، پرهیز كنند.”

اما از طرف دیگر برحسب اینكه كدام نیمكره مغزتان فعال‌تر باشد نوع توانمندی‌ها، علایق و رفتارهایتان متفاوت است و می‌توانید كارهای خاصی را بهتر انجام دهید.

از سویی دیگر، اگر به نیمكره‌های مغزتان در طول زمان فرصت پیشرفت ندهید امكان دارد از قابلیت‌های فوق‌العاده آنها كاسته شود.

فعالیت نمیکره های مغز

روانشناس خوب در رشت

موضوع بررسی وظایف نیمكره‌های مغز و چگونگی تقویت و پرورش قابلیت‌های آنها یكی از آن مسائلی است كه سال‌هاست از سوی پژوهشگران مورد مطالعه قرار گرفته است.

این تست به شما نشان می‌دهد کدام نیمکره از مغزتان فعالیت بیشتری دارد و در نتیجه آن شخصیت شما متمایل به كدام سمت است تا با توجه به آن بتوانید انتخاب‌های بهتری در زندگی داشته‌باشید.

چون مثلا اگر شخصیت تحلیلگر داشته‌باشید احتمالا هنرمند موفقی نخواهید شد، پس بهتر است خیلی تلاش نکنید. آزمون روانشناسی رایگان

یا اگر شخصیتی کل‌گرا داشته‌باشید بهتر است خیلی سراغ کارهای مدیریتی نروید چون چندان ثمری نخواهد داشت.

بعد از انجام آزمون در صورت تمایل نظراتتان را با ما و دیگر دوستان درمیان بگذارید!

بهترین مرکز مشاوره رشت . بهترین روانشناس رشت

[WpProQuiz 6]

فعالیت نمیکره های مغز

3 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *