مهارت حل مشکلات غیرقابل حل و سخت


این یک واقعیت است که زندگی مملو از چالش است که گاهی این چالش‌ها راحت نیستند. وقتی در این دنیای غیرمنتظره و پر چالش زندگی میکنیم مسلما لازم است مهارت حل مشکلات غیرقابل حل و سخت را داشته باشیم تا بتوانیم در زمان لازم از آن بهترین استفاده را ببریم.

از آنجایی که مهارت حل مشکلات غیرقابل حل و سخت در مدارس آموزش داده نمیشود، لذا افراد باید خودشان به دنبال یادگیری آن باشند. اگر شما این نیاز را در خود دیدید، پس این مقاله برای شماست!

پس از بازگشت از استقرار 12 ماهه در عراق، پاتریک اسکلوزاچک کابوس های وحشتناکی را تجربه کرد. درمانی برای این مشکل پیدا نشد. پاتریک از ترس از بستن چشمانش، برای کمک به خوابیدن به الکل روی آورد. با بدتر شدن مشروبات الکلی و بهداشت روانی، کار خود، همسر و حتی خانه‌اش را از دست داد.

پسر پاتریک تایلر از حل مشکل پدرش مایوس بود. اما او روانشناس یا متخصص خواب نبود. او فقط یک دانشجوی دانشگاه بود که در رشته ریاضیات و علوم کامپیوتر تحصیل می کرد.

بنابراین تایلر به جای اینکه بخواهد پدرش را از اثرات آسیب روحی نجات دهد، تصمیم گرفت به دنبال راهی برای جلوگیری از وقوع کابوس ها باشد.

تایلر با استفاده از مهارت های برنامه نویسی خود، یک برنامه ساعت هوشمند ایجاد کرد که برای تشخیص زود هنگام کابوس ها، ضربان قلب و حرکت پدرش را در هنگام خواب کنترل می کرد. این برنامه سپس ساعت را به لرزش ملایم وادار کرد و پاتریک را از رویاهای بد، بدون بیدار کردن کامل دور می کرد.

با کمک اختراع پسرش، پاتریک توانست بار دیگر زندگی عادی داشته باشد.

خوشبختانه، اکثر ما هرگز مجبور به تماشای مبارزه والدین خود با اختلال استرس پس از سانحه PTSD نبوده ایم، اما همه ما با مشکلاتی روبرو بوده ایم که حل کردن آن بسیار مشکل است – در زندگی حرفه ای و همچنین در خانه.

تجربه خانواده  اسکلوزاچک، چه پدر و چه پسر، برخی از استراتژی هایی را نشان می دهد که ممکن است دفعه بعد در مقابل آنچه معضل غیرممکن است به کار بگیرید.

در این نوشته از مجله روانشناسی آرامش زندگی راهکارهای موفق خانواده اسکلوزاچک را به شما معرفی می‌کنیم. استفاده از این راهکارها میتواند باعث شد که بتوانیذ مشکلاتی را که غیر قابل حل به نظر میرسند را حل کنید.

مهارت حل مشکلات غیرقابل حل و سخت

مهارت حل مشکلات غیرقابل حل و سخت

بهترین روانشناس رشت

 به دنبال راه هایی برای از بین بردن آن مشکل باشید بهترین روانشناس رشت

اگر نمی توانید مشکلی را حل کنید، به دنبال راه هایی برای از بین بردن آن باشید. مشکلات در داخل سیستم ها زندگی می کنند و یکی از راه های خلاص شدن از یک مشکل، حذف سیستمِ متعلق به آن است. بهترین روانشناس رشت

تایلر هرگز درمانی برای PTSD پدرش پیدا نکرد. او به سادگی راهی پیدا کرد تا کابوس های پدرش را قطع کند و از تکرار آنها جلوگیری کند.

در یک سازمان، ما معمولاً می توانیم با جایگزینی کارکنان، نرم افزارها یا سیاست های دردسرساز، مشکلاتی را که به نظر غیرقابل حل هستند، از بین ببریم.

اما تحقیقات جدید از دانشگاه ویرجینیا نشان داده است که مغز ما غالباً از این “راه حل های کسری” چشم پوشی می کند – در عوض آنچه ممکن است برای بهبود وضعیت لازم باشد را اضافه می کند.

بهترین مشاور رشت

به دنبال راه های خرد کردن آن باشید بهترین مشاور رشت

اگر نمی توانید مشکلی را برطرف کنید، به دنبال راه های خرد کردن آن باشید. تفاوت بین یک مشکل بزرگ و یک مشکل کوچک میزان ریسکی است که ما در معرض آن هستیم. بهترین مشاور رشت

بنابراین اگر نمی توانید علت را برطرف کنید، سعی کنید اثرات آن را کاهش دهید.

به عنوان مثال، ممکن است موقعیت های خاصی در شرکت شما ذاتاً استرس زا باشد و در معرض فرسودگی زیاد قرار گیرید.

اگر نمی توانید راهی برای تغییر موقعیت ها برای کاهش تقاضا برای آنها پیدا کنید، ممکن است ارائه روزهای تعطیلات بیشتر یا جلسات ماساژ درمانی رایگان به افراد آسیب دیده کمک کند. بهترین مشاور رشت

مشکل اصلی هنوز وجود خواهد داشت، اما تأثیر منفی کمتری روی سازمان شما خواهد داشت.

مطالبی که شاید دوست داشته باشید:

آشنایی با 3 روش جادویی برای قدردانی کردن موثر

آشنایی با مهارت حل مساله و کاربرد آن

مهارتهای زندگی- مهارت حل مساله

 

مشکل را به شخص دیگری واگذار کنید

ببینید آیا می توانید مشکل را به شخص دیگری واگذار کنید یا خیر. همانطور که داستان تایلر نشان می دهد، گاهی اوقات ما بهترین گزینه های خودمان هستیم. اما در بسیاری از موارد می توانیم برای درخواست کمک به دیگران مراجعه کنیم.

تعداد زیادی از رهبران، انجام وظایف را به راحتی به دیگران محول می کنند، اما هرگز به فکر واگذاری مشکلات نیستند. با این کار می توانید وقت خود را آزاد کرده و همکاران خود را برای تأثیرگذاری بیشتر توانمند کنید.

بعلاوه، حل بیشتر مشکلات با یک دیدگاه جدید آسان تر است، و به مزایای بیشتری می توان دستیابی پیدا کرد.

مرکز مشاوره رشت

برای مهارت حل مشکلات غیرقابل حل و سخت نگاه خود را عوض کنید

از خود بپرسید با چه بینشی حل مسئله آسان تر می شود. اگر نمی توانید مشکلی را حل کنید، این ممکن است نشان دهنده یک شکاف در تخصص شما باشد و کاملا طبیعی است. مرکز مشاوره رشت

نکته اصلی این است که به راحتی مشخص کنیم که این شکاف ها چیست. برای انجام این کار ، سعی کنید این جمله را پر کنید:

من می توانستم این مشکل را حل کنم اگر می دانستم که…

هنگامی که خلایی در دانش خود را شناسایی کردید، روش های طوفان مغزی برای یافتن پاسخ های قابل اعتماد و همچنین همکاران می توانند یک منبع مفید باشند و مشاوره اغلب گزینه موثری است. مرکز مشاوره رشت

اگر جدول زمانی و بودجه شما امکان مشاوره را نمی دهد، آموزشهای آنلاین روش دیگری برای گسترش درک شما است و تعداد زیادی از کارشناسان این دوره های مجازی را ارائه می دهند.

مهارت حل مشکلات غیرقابل حل و سخت

مهارت حل مشکلات غیرقابل حل و سخت

مهرداد نامدار روانشناس و درمانگر بالینی

آیا واقعا باید مشکل حل شود؟ مرکز مشاوره رشت

از خود بپرسید که آیا در حال حاضر واقعاً به حل مشکل نیاز دارید؟ بعضی اوقات، هزینه واقعی یک مشکل، کاری است که شما را از آن منحرف می کند.

در مورد تایلر، نادیده گرفتن کابوس های پدرش یک گزینه نبود. اما گاهی اوقات، تعلل در یک مسئله باعث می شود که در زمینه های دیگر بهره وری بیشتری داشته باشید. مهرداد نامدار روانشناس و درمانگر بالینی

اگر با معضلی روبرو هستید که غیر قابل حل به نظر می رسد، سعی کنید از خود بپرسید که آیا حل آن واقعاً بهترین فرصت برای رشد شخصی یا مشارکت سازمانی در آن لحظه است؟ آیا با انتظار برای حل این مسئله هزینه بالایی متحمل خواهید شد؟

چالش ها همیشه یک راه حل آشکار ندارند، اما شما هنوز هم می توانید به طور عمدی و مولد پاسخ دهید. در حقیقت، دانستن اینکه با معضلات دشوار چه باید کرد، مهارتی است که رهبران بزرگ را از یکدیگر متمایز می کند. مهرداد نامدار روانشناس و درمانگر بالینی

از این گذشته، تصمیمات دشوار یکی از مسئولیتهای اصلی رهبرانی است که برای اداره آنها حقوق می گیرند.

مهارت حل مشکلات غیرقابل حل و سخت

نکات کلیدی مهارت حل مشکلات غیرقابل حل و سخت

  • یافتن راه حل تنها یکی از راه های پاسخگویی به مشکلات است.
  • تفاوت بین یک مشکل بزرگ و یک مشکل کوچک میزان ریسکی است که ما در معرض آن هستیم.
  • تحقیقات جدید دسته ای از راه حل های اغلب نادیده گرفته شده را برای کمک به حل مشکلات دشوار کشف کرده است.
  • گاهی اوقات حذف ، کوچک کردن یا واگذاری مشکلی مثمر ثمرتر از حل آن است.

منبع سایکولوژی تودی

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *