آشنایی با روان‌گردان سالویا+فیلم


 در مورد سالویا

سالویا یکی از قوی‌ترین مواد مخدری است که امروزه در بسیاری از مناطق دنیا به عنوان یک روانگردان قوی از آن استفاده می‌شود. این گیاه از خانواده نعنایان است که دارای یک روانگردان بسیار قوی به نام “سالوینورین” می‌باشد. شیوع مصرف این گیاه در بین جوانان آمریکا به یکی از معضلات اجتماعی در جامعه امریکا تبدیل شده است.
تاثیر قوی این گیاه با تدخین برگ های خشک شده این گیاه به سختی حاصل می‌شود به همین دلیل از عصاره آن که دارای قدرت بالایی می‌باشد استفاده می‌شود. بسیاری از کسانی که برای اولین بار این ماده را مصرف می‌کنند به دلیل عدم یافتن حالت دلپذیر و لذت بخش از مصرف دوباره آن منصرف می‌شوند.

روانشناس خوب در رشت مشاور خوب در رشت

توهمات ناشی از مصرف سالویا روانشناس خوب در رشت مشاور خوب در رشت

توهمات ناشی از مصرف سالویا بسیار قوی است ولی اثرات توهم‌زایی و نوع توهم سالویا در اشخاص مختلف فرق می‌کند.
با توجه به مقدار مصرف سالویا تاثیر آن متفاوت می‌باشد. بطوری که تاثیرات آن در دوز پایین لذت‌بخش و در دوز بالا بسیار شدید و در برخی مواقع ترسناک و غیر قابل تحمل توسط مصرف کننده می‌باشد. روانشناس خوب در رشت مشاور خوب در رشت
اثرات توهم‌زایی سالویا مشابه با مواد توهم‌زا مانند LSD، مسکالین، مجیک ماشروم است.
خیلی اوقات مصرف‌کننده توصیف می‌کند که به یک شی تبدیل شده است و تحریف فضایی، احساس تغییر زمان (جهش هم در دوران کودکی و مانند آن)، به طور موقت از دست دادن هویت و احساسات شخصی، خنده زیاد و مداوم، سفر به مکان، سیاره و زمان دیگر، تجربه زندگی شخص دیگر، احساس شدید شگفت زدگی و مشاهده تصاویر زنده، بسیاری دیگر از عوارض جسمی و روانی مصرف مخدر سالویا است.
برخلاف روانگردان‌های دیگر از جمله LSD، قارچ جادویی و … که فقط توهمات دیداری یا شنیداری ایجاد می‌کنند، توهمات سالویا، هم دیداری و شنیداری است هم لمسی و به عبارتی ۳ بعدی است.

مرکز مشاوره در رشت مرکز مشاوره آرامش زندگی

مقایسه سالویا با ماریجوانا روانشناس خوب در رشت مشاور خوب در رشت

علف یا گراس برگ و گل خشک شده گیاه کانابیس یا شاهدانه است و با مصرف آن به صورت رول شده بعد از 10 دقیقه اثراتش پدیدار می‌شود و تا 2 ساعت باقی می‌ماند. روانشناس خوب در رشت مشاور خوب در رشت
از اثرات این گیاه میتوان به خنده، بی‌حسی بدن، سرخوشی، تجربه توهم، تمرکز در حس شنیداری و افزایش اشتها اشاره کرد.
سالویا که در غرب به نام نعناع خانواده مشهور(جز دسته مریم گلی ) است، بعد از مصرف به صورت رول شده بعد از 15 دقیقه اثراتش پدیدار می‌شود و بعد از آن ابتدا خنده‌های شدیدی می‌کنید پس از آن توهم‌های سه‌بعدی را تجربه می‌کنید که واقعا بد است.
مصرف کنندگان این گیاه بعد از مصرف از این تریپ (سالویا تریپ) به بهشت سه بعدی یاد می‌کردند، این توهمات و زیبا شدن جهان در چشمان شما تا 3 ساعت باقی می‌ماند. روانشناس خوب در رشت مشاور خوب در رشت
در کل سالویا نسبت به ماریجوانا دارای توهمات شدیدتر و مدت پایداری بیشتری دارد که نشان از خطرناک بودن آن است. همچنین اعتیاد سالویا نیز مانند ماریجوانا به صورت فیزیکی نیست و دارای اعتیاد روحی می‌باشد.

مهرداد نامدار روانشناس بالینی و روان درمانگر

 


<>

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *