احساس خجالت | 5 روش مدیریت کمرویی


احساس خجالت | 5 روش مدیریت کمرویی

آیا تا به حال در طول برخوردهای اجتماعی ، به خصوص با افرادی که نمی شناسید ، احساس ناراحتی ، نگرانی یا تنش کرده اید ؟ احتمالاً همه ما در یک زمان احساس خجالت کرده‌ایم ،  اما برای برخی افراد خجالتی بودن آنقدر شدید است که می‌تواند آنها را از تعامل با دیگران حتی در مواقعی که می‌خواهند یا نیاز دارند باز دارد – که منجر به مشکلاتی در روابط و حتی در محل کار می‌شود. در ادامه توصیه و راهنمایی هایی را به افراد خجالتی که می خواهند سکوت خود را درک کرده و مدیریت کنند ارائه میدهیم.

همه ما احساس خجالتی کرده ایم ، درست است؟ اغلب ما در یک زمان یا زمان دیگری در موقعیت های اجتماعی ناآشنا احساس ناراحتی یا نگرانی کرده ایم. ممکن است کودکانی داشته باشید که در طول یک جشن تولد به جای بازی با بچه های دیگر، پشت پاهای شما پنهان می شوند. گزارشی در سال  2011 در مجله Pediatrics نشان داد که تقریباً نیمی از نوجوانان خود را خجالتی می دانند. کمرویی یک اختلال نیست، اما می تواند زندگی را برای کودکان و بزرگسالان دشوار کند. در این قسمت با روانشناس صحبت می کنیم که بیش از 35 سال است به افراد خجالتی کمک می کند. او به ما می‌گوید که  در واقع نمی‌توانید خجالتی بودن را از مردم دور کنید، اما می‌توانید آن را مدیریت کنید و ممکن است آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت نباشد.

 

 5 روش مدیریت کمرویی و احساس خجالت

 

   1. ترس های خود را بشناسید .

علت را بررسی کنید . بهتر است لیستی از تمامی ترس ها و نگرانی های خودتان تهیه کنید آنها را بررسی کنید که در چه شرایطی ( در محیط کار، در جمع خانواده، در جمع دوستان)  و در اررتباط با چه جمعی احساس خجالت و کمرویی می کنید؟

 

     2. از لیستتان جلو بزنید !

هنگامی که فهرستی از 10 الی 15 تا ازموقعیت هایی که باعث استرس شما میشوند تهیه کردید، یک به یک و آهسته آنها را شکست دهید . چند موقعیت ” آسان تر” به ایجاد اعتماد به نفس شما کمک می کند تا بتوانید به  شکست موقعیت های دشوارتر در لیست خود ادامه دهید.

 

   3. در آینه با خودتان صحبت کنید !

روزانه 20 دقیقه را به تمرین با صدای بلند در آینه به خود اختصاص دهید . جملاتی ساده را در نظر داشته باشید ، روبروی آینه بایستید و آنها را تکرار کنید . سعی کنید با خودتان در آینه تماس چشمی برقرار کنید . انجام این تمرین به شما کمک می‌کند که در صورت قرار گرفتن در موقعیت‌ها و شرایط جدید ، با آمادگی بیشتری ظاهر شده و کمتر دست ‌پاچه شوید.

 

4. موفقیتتان را تجسم کنید.

 چشمان خود را ببندید و موقعیتی را تصور کنید که ممکن است در آن احساس خجالت کنید . حالا درذهن خود ، تصور کنید  که ازاعتماد به نفس بالایی برخوردارید .این کار را اغلب و برای موقعیت های مختلف انجام دهید. اگر این کار را روزانه انجام دهید، به خصوص در صبح، بسیار مؤثر است. ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما ورزشکاران از تجسم برای توسعه مهارت های خود استفاده می کنند، پس چرا شما نکنید؟

 

5. به این فکر کنید که چقد عالی هستید !!

هر کسی موهبت یا ویژگی خاصی برای ارائه به دنیا دارد. به این فکر کنید که چه  اطلاعاتی دارید، چه چیزهایی می دانید، چه کارهایی می توانید انجام دهید، و چه کارهایی انجام داده اید، نه اینکه به ظاهر، صدا یا لباس پوشیدن خود توجه کنید.!! این را به خاطر داشته باشید که همه ، چیزی در مورد خود یا زندگی خود دارند که دوست ندارند. نقاط قوت خود را بشناسید . میتوانید لیستی از خصوصیات مثبت خود تهیه کنید و مکرر آنها را در صورت نیاز برای خود تکرار کنید.

 

۶ راه برای بازسازی اعتماد خود به دیگران

۱۰ سندروم عجیب و ترسناک

مشاوره آنلاین در رشت

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *