در مقابل شکست عشقی چه باید کرد و چه کسانی بیشتر مستعد شکست عشقی هستند؟


در مقابل شکست عشقی چه باید کرد و چه کسانی بیشتر مستعد شکست عشقی هستند؟

اگر که در خواست ازدواج شما با جواب نه همراه بوده و یا رابطه ای عاطفی با شکست مواجه شده باعث ایجاد تغییرات اساسی در روان شما و عملکرد شما می شود و برخی مسائل هستند که شما تمایل بیشتری دارید تا انجام دهید ولی در اکثر مواقع اسیب زاربه خودتان هستند. پس اگر رابطه ای را تمام کرده اید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

در مقابل شکست عشقی چه باید کرد و چه کسانی بیشتر مستعد شکست عشقی هستند؟

افکار منفی تان مبارزه کنید

مطالعات مراکز مشاوره این را نشان می دهد که هرگز اجازه ندهید شکست عشقی شما به بحرانی شدید و حل نشدنی تبدیل شود. شکست عشقی سبب هجوم افکار منفی به ذهنتان خواهد شد و از ظاهر شرایط زندگی و خانوادگیتان را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما شما باید با اراده قوی با افکار و باورهای اشتباه مبارزه کنید و آنها را از خود دور کنید..

شما با اصلاح باورهای غیر منطقیتان راحت تر می  توانید با جواب های منفی کنار بیایید؛ مثلاً جای این که فکر کنید که عیب بزرگ شما سبب جواب  منفی گرفتن گردیده و اینکه هیچ کس حاضر به زندگی با شما نیست و…. با خود بیاندیشید که من معیارهای این فرد خاص را نداشتم من می توانم با کسی بهتر از ایشان ازدواج کنم .

در مقابل شکست عشقی چه باید کرد و چه کسانی بیشتر مستعد شکست عشقی هستند؟

افسردگی تان را مدیریت کنید

پس از شکست های عاطفی، افسردگی، إحساس يأس و ناامیدی به سراغ فرد می اید که برای برخی افراد بسیار مفید و سازنده است و برای بعضی ها  سبب می شود روح و جسمشان را در منجلاب فرو ببرند؛ شما نباید از نه شنیدن کارهایی که  شایسته تان نیست مانند دادزدن ،فحاشی تهدید کردن، مزاحمتهای بی امان و.. را انجام دهید و حرمت خود را زیر سوال ببرید.

همچنین نباید از سر خشم و عصبانیت از فرد مقابل خود انتقام بگیرید به جای خشم و هیجانات منفی از شکست خود در جهت خودشناسی استفاده کنید و به خودتان اعتماد کنید و دوباره به پا خیزید انرژی های منفی را بیرون کنید و این بار با روشی جدید درباره زندگی فکر کنید تا در روش زندگیتان تغییر ایجاد نمایید.

نکته ی مهم دیگر این که سعی کنید رو در رو صحبت کنید و پست تلفن یا پیام رابطه را تمام نکنید و سعی کنید که ارام باشید و‌نکاتی که گفته شد را در نظر داشته باشید.

در مقابل شکست عشقی چه باید کرد و چه کسانی بیشتر مستعد شکست عشقی هستند؟

با فکر انتقام مقابله کنید.

طبق نظر مشاور ازدواج خوب اگر شکست عشقی خورده اید و همواره به فکر انتقام گرفتن هستید تا به نامزد سابقتان بفهمانید خیلی قوی هستید و هر کاری حتی کارهایی که به ضررتان است را نیز میتوانید انجام دهید باید بدانید با این کار خود را تا مرز پوچی و نیستی می کشانید و نیازی به این کار ها نیست و برای این که پروسه شکست عشقی را زود تر سپری کنید و خودتان اذیت نشوید بهتر ایت کامل قطع رابطه کنید و به فکر انتقام یا هر رابطه ی دیگر نباشید و روی این مسئله جدی باشید.

 

چند گروه از افراد هستند که بیشتر مستعد شکست عشقی هستند که شامل

خود تنها پندار ها

مطالعات مراکز مشاوره نشان می دهد اگر هزاران نفر هم صبح تا شب به آنها محبت کنند، باز هم فکر می کنند  که از مهربانی و محبت دیگران محروم اند . معمولاً این افراد در کودکی از پدر و مادر خود به هر دلیلی به اندازه کافی محبت ندیده اند یا برعکس چنان در محبت غرق بوده اند که حالا مهربانی خای طرف مقابل توقعشان را برآورده نمی کند.

بی اعتمادها

بی اعتمادها معمولاً وارد رابطه نمی شوند ، اما اگر وارد رابطه شوند هم با تردیدهای بسیار وارد رابطه می شوند ، آنقدر احساس ناامنی می کنند که می خواهند مرتب طرف مقابل را چک کنند. معمولاً این افراد در کودکی به وجود محبت دائمی مطمئن نبودند. آنها یا در خانواده های پرتنشی بزرگ شده اند که مرتب دعوا

برقرار بوده و در واقع فضای امن و قابل اعتماد برای کودک شکل نگرفته است.

افراد وابسته :

روانشناس خانواده می گوید افراد وابسته بیشتر شکست عشقی می خورند  این افراد چنان به طرف مقابل می چسبند و تمام  زندگیشان را به طرف مقابل وابسته می کنند  و هیچ فضای شخصی برای طرف مقابل و خودشان قائل نیستند و در نتیجه طرف مقابل بعد از مدتی خسته خواهد شد و خطر جدایی را همراه خواهد داشت.

افراد ی که از مهارت های ارتباطی سر رشته ای ندارند.

این افراد مهارت های ارتباطی ضعیفی دارند.افرادی که توانایی  نه گفتن ندارند و  نمی توانند خودشان را جای طرف مقابل بگذارند و چه حرفی را باید در

جایی و با چه لحنی بگویند و در ابراز احساسات و طرز بیان نیز مشکل دارند . مهارتذهای ارتباطی موضوعی مهم است که در ارتباط موفق نیازمند بادگیری است و نباید غافل شد.و حتما تموزش های لازم را باید درراین مورد دریافت نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر درراین زمینه و‌کسب اموزش های لازم می توانید با مشاور ازدواج خوب  در ارتباط باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Plugin "Contact Form 7" not installed or activated
HomeServicesCall UsContact