2 فاکتور مهم و اساسی که قبل از ازدواج در طرف مقابلتان دقت کنید


2 فاکتور مهم و اساسی که قبل از ازدواج در طرف مقابلتان دقت کنید

ازدواج امری استرس زا و دشوار است و می تواند افراد را یا با موفقیت همراه سازد و یا منجر به پشیمانی کند. طبق نظر مشاور ازدواج خوب اگر که می خواهید ازدواج موفق و پایدار و لذت بخشی داشته باشید باید به معیار ها و همسان بودنتان در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و ….. آگاه باشید و با دید وسیع دست به انتخاب بزنید. ما در ادامه به دو نکته ی مهم می پردارزیم که توجه به آن ها در ازدواج مهم است.

2 فاکتور مهم و اساسی که قبل از ازدواج در طرف مقابلتان دقت کنید

تفاوت های فرهنگی را درنظر داشته باشید.

با ازدواج دو فرد از دو دطبقه ی اجتماعی متفاوت با هم پیوند برقرار می کنند و این طبیعی است که شما و همسرتان با دنیای جدیدی رو به رو می شوید و احساس غریبی می کنید. مطالعات در ایران نشان می دهد که مهم ترین عامل اختلافات خانوادگی، اختلاف طبقاتی و تفاوت در سلیقه هاست.

در کشور ما طبقه های اجتماعی بیشتر ازدید مالی و اقتصادی تقسیم بندی می شوند. اما اختلاف طبقاتی به عوامل دیگری از جمله اختلاف فرهنگی و تحصیلات هم بستگی دارد. تاثیر مفی ناشی از اختلافات طبقاتی زوجین، بیشتر به لحاظ فرهنگی است. چرا که نوع دیدگاه ها ، باور ها و تربیت حاکم بر یک طبقه ی اجتماعی بیشتر بر روابط همسران سایه می افکند و در برخورد آن ها موثر است.

بنابراین توصیه می شود هر فرد با فردی از طبقه ای که به یکدیگر نزدیک تر است ازدواج کند زیرا اختلاف در ارزش ها و باور ها زمینه بروز اختلافات جدی تر را پدید می آورد. طبق مطالعات بهترین مشاوره خانواده امروزه در ایران ازدواج به ابزار تحرک اجتماعی تبدیل شده است و بسیاری از خانواده ها در صدد این هستند که با وصلت طبقه ی اجتماعی بالا تر از خودشان صعود کنند.

این گونه پیوند ها معمولا با موفقیت همراه نیست. بنابراین ازدواج با وجود تفاوت فاحش طبقاتی زوجین ، معمولا عاقبت خوشی ندارد. زمانی که اختلافات طبقاتی زن و مرد به هم نزدیک باشد، زوجین دچار تنش کمتری خواهند شد و شانس موفقیت بیشتری خواهند داشت.

2 فاکتور مهم و اساسی که قبل از ازدواج در طرف مقابلتان دقت کنید

همسران همسن:

داشتن فاصله سنی مناسب با همسر، یکی از ایده آل های مهم ازدواج است. ظبق نظر مشاوران مراکز روانشناسی اگر با همسرتان همسن یا در ردیف سنی نزدیک به هم قرار داشته باشید، احتمالا مشکلات مخصوص به خود را در زندگی تجربه می کنید، اما شاید بیشتر از آن که مشکلات به سن و سال شما ربط داشته باشد به نوع نگاه شما ربط دارد.

ولی شما سن را عامل همه ی اختلاف نظر ها یا لجبازی هایتان می دانید. این که آقایان در بعضی کار ها تعلل می کنند بیشتر به آموخته های فردی آن ها بر می گردد. تا این که ناشی از سن و سال باشد. مردان زیادی هستند که با وجود فاصله سی زیاد با همسرانشان حتی در سنین بالا تر هم نظم و ترتیب را یاد نمی گیرند.

طبق مطالعات بهترین مشاوره خانواده خیلی از مشکلاتی که شما در ابتدای زندگی با آن رو به رو می شوید مربوط به بی تجربگی هر دوی شماست. بنابراین سعی نکنید علیه انتخاب تان جوسازی کنید و خود را شکست خورده بدانید.

تقابل، ارزشمند به حساب می آیند و در واقع همسن بودن به این معناست که زن و شوهر هر دو از دلبستگی های مشابهی در عقاید و اجتماعی و … و کلا مسائل مربوط به یک نسل برخوردارند. در واقع زمانی که فاصله سنی شما با همسرتان در حد استاندارد باشد علایق و سلایق نزدیک به هم خواهید داشت و در کنار هم و از کار های هم متعجب و یا خسته نخواهید شد.

ما در زندگی مراحل رشدی متفاتی را داریم که غبور از آن ها حال و هوای خاص خود را دارد و اگر شما و شریک زندگی تان در این مسیر متفاوت باشید دچار مشکلاتی خواهید شد البته همانطور که گفتیم فاکتور های دیگر نیر باید سنجیده شد و سن به تنهایی نمی تواند عاملی کامل برای موفقیت و شکست در ازدواج باشد.

2 فاکتور مهم و اساسی که قبل از ازدواج در طرف مقابلتان دقت کنید

طبق نظر مشاور ازدواج خوب اگر که از مرحله ی ازدواج عبور کرده اید به جای توجه مداوم به مضرات رابطه تان و انتخاب خود احترام بگذارید و فقط جنبه های مثبت ازدواج تان را ببینید.

برای این که قبل از ازدواج راحت تر تصمیم بگیرید و همچنین در انتخاب خود محکم عمل کنید و نتیجه ی مطلوبی را داشته باشید سعی کنید که از فردی متخصص در این زمینه کمک و راهنمایی دریافت نمایید.

زیرا آن ها به شما دید وسیع تری خواهند داد و مواردی که در ازدواج مهم است را مطرح خواهند کرد و همجنین با آموزش دادن مهارت های زناشویی شانس موفقیت شما را در ازدواج بیشتر خواهند کرد. ما فقط به دو مورد از فاکتورهای مهم در ازدواج اشاره کردیم و مواردی دیگر نیز هستند که در انتخاب همسر و وفقیت آن مهم و ضروری هستند و همگی در کنار هم منجر به رابطه ای رضایت بخش و ازدواج موفق خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مراکز روانشناسی در ارتباط باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Plugin "Contact Form 7" not installed or activated
HomeServicesCall UsContact