چه مسائلی را باید در پیش خود نگه دارید و به همسرتان نگویید؟


چه مسائلی را باید در پیش خود نگه دارید و به همسرتان نگویید؟

روابط زناشویی یک رابطه پیچیده و سرشار از مسائل ریز و ظریف است، مسائلی که اگر رعایت نشوند به یک مشاجره بزرگ تبدیل می شوند که یکی از مسائل جملات منفی است که از زبانتان جاری می شود و زندگی مشترک را خراب می کند.

طبق مطالعات مرکز مشاوره با توجه به این که تفاوت های رفتاری و شخصیتی زیادی میان زنان و مردان وجود دارد هر کدام از ان ها ممکن است به شیوه های متفاوتی فکر کنند. برای همین گاهی دچار مشکل می شوند که به راحتی با ارتباط کلامی قابل حل است .

هنگامی که همسرتان همواره از شما گلایه کند که او را درک نمی کنید و یا این که به شما بگوید تو هیچ وقت تغییر نمی کنی همگی زنگ خطری هستند که به شما هشدار می دهد که به همسرتان توجه کنید و برای او وقت بگذارید این نشان از آن است که نیاز به توجه خاص شما دارد. در این شرایط شما باید با او صحبت کنید زیرا صحبت درباره ی این مسائل و استدلال منطقی شما باعث می شود که سوء تفاهم ایجاد شده حل شود.

 

چه مسائلی را باید در پیش خود نگه دارید و به همسرتان نگویید؟

 

بر اساس مطالعات مشاوره خانواده اگر همسرتان دائما شما را با افراد دیگر مقایسه می کند نشان دهنده ی این است که باید برای رابطه تان کاری انجام دهید و این رفتارهای منفی را کنار بگذارید و مواردی را که به رابطه تان آسیب می زند را شناسایی و حذف کنید.

برای این کار کافی است به خواسته ها و نیاز های همسرتن گوش دهید و برای تامین ای خواسته ها تلاش کنید. برخی از کلماتو رفتار ها ممکن است نشان دهد که علاقه و هیجان در رابطه تان کمرنگ تر شده است و باید برای جان گرفتن دوباره آن تلاش کنید و هر دو نفرتان باید به یک اندازه تلاش کنید .

این مسائل را به عنوان یک عنصر گذرا و نا پایدار تصور نکنید زیرا که واژگان و جملاتی که یک شخص استفاده می کند نشان از تصور و تفکری است که در سر دارد این که همسرتان نسبت به شما چه تصوری دارد و درباره شما چه چیزی فکر می کد حائز اهمیت است. داشتن یک رابطه سالم و پایدار مستلزم ادراکات دو طرفه است و بهتر است که در ذهن همسرمان دوست داشتنی باشیم.

موضوعی که در خصوص صحبت ها و کلمات مهم است این است که زوجین باید چه مسائلی را مطرح کنند و چه مسائلی را پیش خود نگه دارند. در واقع اتفاقات مهم و رویداد های مهم باید ذکر شوند اما این که همه چیز را با جزییات تعریف کنید و جز به جز در اختیار طرف مقابل قرار دهید کار خوبی  نیست.

چه مسائلی را باید در پیش خود نگه دارید؟

طبق مطالعات مشاوره ازدواج در زندگی مشترک گاهی مسائلی وجود دارد که گفتن آن سودی برای زندگی مشترک ندارد البته این بدان معنا نیست که باید مخفی کاری کنیم یا به یکدیگر دروغ بگوییم بلکه صرفا کافی است که به همسرتان اطلاع ندهید.

 

چه مسائلی را باید در پیش خود نگه دارید و به همسرتان نگویید؟

 

اشتباهاتی در گذشته انجام شده است از یادآوری نابهنگام آن خودداری کنید اگر یکی از زوجین یک ازدواج نا موفق در زندگی قبلی خود داشته است ضرورتی ندارد که سیر تا پیاز همه چیز را بیان کند و مشکلات و اشتباهات قبلی را ذکر کند چرا که این کار جز باعث به وجود آمدن استرس و ناراحتی چیز دیگری ندارد و حتی ممکن است به جدایی همسر منجر شود.

هنگامی که به خانه ی همسرتان می روید ممکن است پشت سر همسرتان حرف و حدیثی گفته شود اگر شما فکر می کنید که گفتن این ها همسرتان ناراحت و عصبانی می شود و در او احساس کینه و نفرت به وجود می آورد ضرورتی ندارد که آن را با همسر خود مطرح کنید. و هر موضوع این چنینی نیاز به مطرح شدن ندارد.

 

طبق نظر مشاوره خانواده زن و شوهر نسبت به گذشته ی همدیگر تا حدودی باید اطلاع و آگاهی داشته باشند ، چون باعث شناخت هم نسبت به یکدیگر می شود اما این که بخواهید هر کاری را که در گذشته برای شما اتفاق افتاده است را تعریف کنید کار درستی نیست . ممکن است این تفکر در ذهن شما ایجاد شود که اگر صادقانه همه چیز را به او تعریف کنم همسرم مرا فردی با صداقت و راستگو فرض خواهد کرد .

این تفکر کاملا اشتباه است چون باعث خواهد شد که همسرتان نسبت به شما مشکوک شود و به طور خلاصه می توان گفت از گفتن مواردی که فروپاشی زندگی عاشقانه شما می شود بپرهیزید و هر چیزی را با جزییات تعریف نکنید .

 

چه مسائلی را باید در پیش خود نگه دارید و به همسرتان نگویید؟

 

 

اگر منتظر خوشبختی ایستاده اید و یا در جست و جوی خوشبختی هستید هیچ گاه قادر نخواهید بود که خوشبخت زندگی کنید. زیرا خوشبختی چیزی نیست که به دنبال شما بیفتد خوشبختی یک فرایند درونی است که خودتان باید آن را درک کنید.

برای خوشبختی مرز نگذارید و و مدام به خود نگویید که اگر فلان کار را می کردم و یا فلان جا بودم خوشبخت می شدم. برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره در ارتباط باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Plugin "Contact Form 7" not installed or activated
HomeServicesCall UsContact