چگونه بچه ها را لوس بار نیاوریم؟


چگونه بچه ها را لوس بار نیاوریم؟

 

چگونه بچه ها را لوس بار نیاوریم؟

 

لوس نکردن بچه ها کار دشواری است و دلایل شخصی بسیاری دارد ممکن است که خودتان سختی های بسیاری کشیده باشید و به خاطر همین  نخواهید که فرزندتان اذیت شود. اگر شما فرزندان خود را با چند قانون و رویه بزرگ کنید و در اعمال این قوانین مصر باشید و مداومت به خرج دهید نباید با مشکل زیادی مواجه شوید. روانشناس خانواده بیان می کند که بچه ها اگر زندگی شان ریتم و اهنگ خاصی داشته باشد احساس امنیت بیشتری خواهند داشت. و از شادابی و نشاط بیشتری بهره مند خواهند شد.

روی هم رفته بچه ها باید مسئولیت انجام برخی کار ها را روزانه به عهده بگیرند برای مثال رفتن به تخت خواب  در شب و بیرون نیامدن از ان و یا جمع کردن اسباب بازی ها بعد از بازی است. برنامه های روزمره به بچه ها ساختار می دهد تا در سنین بزرگسالی از ان استفاده کنند.

 

چگونه بچه ها را لوس بار نیاوریم؟

 

بچه ها باید به معیارهایی از رشد برسند. برای مثاال کودک پنج ساله باید بتواند بند گفشش را ببندد و یا اسباب بازی هایش را جمع کند و برای رسیدن به خواسته هایش لحظاتی درنگ‌ کند. و یا دختر یا پسر ۲۱ ساله باید بتواند به حساب بانکی اش رسیدگی کند و باید بتواند بدهی هایش را بپردازد. هر چه ما بیشتر این کار ها را برای فرزندمان انجام دهیم بیشتر ان ها را  لوس می کنیم و هر چه بیشتر در این زمینه کوتاهی کنیم. مشکلات زیادی پیش رو خواهد  امد.

وقتی به طور پیوسته بین والدی و فرزندان جنگ و نزاع وجود دارد و یا وقتی بین مادر و پدر جنگ و منازعه وجود دارد و یا وقتی که بچه ها تفرقه می اندازند تا حکومت کنند. وقتی که برای چندمین بار به فرزندتان کاری را می گویید انجام دهد و در نهایت خودتان انجامش می دهید و یا زمانی که در برابر خواسته هایش حتی اگر که توانایی اش را ندارید و انجام می دهید و باعث تحمل فشار بیشتر و مشکلات بیشتر می شوید همگی این را نشان می دهد که با فرزندتان مشکلاتی دارید.

اگر که بچه ها باعث شده ارامش خانه از بین برود و اختلافات زیادی را تحربه می کنید پس باید جو خانواده را عوض کنید و به مشکلات خانواده رسیدگی کنید زیرا که استرس زیاد در خانواده مشکلات بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

این که همه ی کار ها را شما انجام دهید و اجازه ندهید که بر اساس مراحل رشدی اش مسئولیت های خودش را انجام دهد و شما به جای او انجام می دهید مثلا به جای بچه ی نه ساله مشق می نویسید و به جای بچه ی پنج ساله کفش می بندید و در برابر خواسته هایشان نمی توانید کنترل داشته باشید  همگی نشان از لوس کردن هایی می باشد که به موقع می توان به ان رسیدگی کرد زیرا که با رو به رو شدن با این پست و بلندی های زندگی برای ان ها بسیار سخت خواهد بود. بچه ها باید توانایی برای رو به رو شدن با پستی و بلندی ها را داشته باشند.

بسیاری از والدین می دانند که چگونه مشکل را حل کنند و مهم این است که بدانید چگونه ان را حل کنید ولی اگر راه حل را ندانید به مرور زمان این مشکلات دردسرهای بیشتری را ایجاد خواهد کرد و ناراحتی ها بیشتر خواهد شد. هیچ زمانی به اندازه زمان حال برای حل مشکل مناسب نیست ولی به یک باره نمی توانید مشکلات فرزندتان را حل کنید و باید قدم به قدم و با حوصله پیش بروید تا به موفقیت برسید.  در ادامه به برخی از توصیه ها که مشاور روانشناس ذکر کرده می پردازیم که می تواند مثال خوبی برای لوس نکردن بچه ها باشد.

 

چگونه بچه ها را لوس بار نیاوریم؟

 

بگذارید بند کفشش را خودش ببندد.

بگذارید فرزند پنج ساله تان بند کفشش را خودش ببندد و برای این که عجله نکنید و یا دیر نکنید زمان لازم را در نظر بگیرید تا او بتواند  این کار را شخصا انجام دهد. شاید در ابتدا انجام دادنش محدود باشد ولی از کار او تعریف کنید و کودک از این کار شما لذت خواهد برد و تعریف کردن باعث می شود که پیوسته این کار را انجام دهد.

اگر مجبور باشند دقیقه ای صبر کنند مشکلی پیش نمی اید.

طبق نظر روانشناس خانواده اگر فرزند هیجد ماه تان از خواب بیدار شد و شما مشغول انجام کاری هستید و‌ نمی توانید پیشش بروید به او بگویید که چند دقیقه صبر کند اگر جیغ و داد راه انداخت به کارتان ادامه دهید ولی اگر بیش از پنج دقیقه طول می کشد نه این کار را نکنید. و زمانی که پیش او‌می روید از او تشکر کنید که صبر کرده است. کودکان با این کار یاد می گیرند که صبر کردن را یاد بگیرند و اتفاقی نخواهد افتاد.

 

چگونه بچه ها را لوس بار نیاوریم؟

 

بگذارید اشک هایش التیام بخش باشد.

اگر دختر چهارده ساله تان با گریه به خانه امد و گفت که از دوستش جدا شده است سعی کنید که خوب به حرف هایش گوش دهید و شنونده ی خوبی باشید  و از نصیحت کردن او دوری کنید و تنها گوش دهید و باز هم گوش دهید. اندوه به ما کمک می کند که به التیام برسیم. اشک به همراه اندوه از راه می رسد همین که به طور ساده همراه او باشید کافیست و این گوش دادن باعث می شود که بداند که دوستش دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فرزند پروری با مرکز مشاوره در ارتباط باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Plugin "Contact Form 7" not installed or activated
HomeServicesCall UsContact