چگونه در دیدار اول تاثیر گذار باشید؟


چگونه در دیدار اول تاثیر گذار باشید؟

اگر که در دیدار اول با فردی زبانتان بند آمده و ضربان قلبتان خیلی تند تر از قلب شروع به زدن کرده است و سعی کردید حرفی بزنید ولی نتوانستید و موفق نشده اید و آن طور که دلتان می خواسته ملاقاتتان پیش نرفته پس در ادامه به نکته های زیر توجه کنید.

چگونه در دیدار اول تاثیر گذار باشید؟

 

طبق مطالعات مطب روانشناسی اول از همه بدانید که این اتفاق برای افراد زیادی روی می دهد و فقط شما نیستید که دریر با این موضوع و مشکل شده اید پس نگران نباشید زیرا که بر اساس مطالعات روانشناسی یکی از بزرگ ترین ترس های ما ترس از افراد نا آشناست و به ویژه اگر که فرد مقابل برای ما اهمیت داشته باشد و به او علاقه داشته باشیم. پس نگران نباشید چون در ادامه به شما خواهیم گفت که با رعایت چند نکته ی ساده آن ها را به کار ببندید و به بهترین شکل روی فرد مورد نظرتان تاثیر بگذارید.

نکته ی مهم برای خانم ها:

آیا خوب است که خانم قدم اول را بردارد؟

طبق نظر مشاورین ازدواج خانم ها همیشه بر سر این دو راهی گیر کرده اند و گمان می کنند که اگر راحت به دست بیایند، دیگر احترام و ارزش شان را از دست خواهند داد. اگر شما هم نمی دانید که چه کار کنید این را به یاد داشته باشید که همه ی مرد ها یکسان نیستند و خصوصیات شخصیتی متفاوتی دارند.

برای مثال سنت گرا ها دوست دارند اولین گام برای شروع آشنایی را خودشان بردارند و یا مرد های درون گرا و مراقب ها خوشجال می شوند که اگر خانم مورد علاقه شان اولین گام در آشنایی را بردارد. این افراد هر چقدر هم از کسی خوششان بیاید ممکن است که به او نزدیک نشوند. قبل از این که درباره ی این دوراهی فکر کنید دقت کنید که مرد طرف مقابلتان از چه نوع مردانی است و پس از آن درباره ی برداشتن یا برنداشتن گام اول تصمیم بگیرید.

چگونه بهترین تاثیر گذاری را در اولین دیدار داشته باشم؟

مطالعات متخصصان خانواده نشان می دهد که مردان و زنان هنگام ملاقات با هم در شصت ثانیه ی اول دیدارشان قضاوت هایی اولیه دربتره ی هم می کنند. هدف شما این خواهد بود که در این سصت ثانیه از فرصت استفاده کنید تا اثر مناسبی روی فرد مقابل داشته باشید. پس به نکات کوچک زیر توجه کنید و آثار مهم آن را ببینید.

چگونه در دیدار اول تاثیر گذار باشید؟

 

به زبان بدن خود دقت داشته باشید.

پژوهشگران کشف کرده اند که رفتارهای غیر کلامی مثل حالات چهره ، سرعت تنفس و نوع راه رفتن در واکنش های ما نسبت به همدگیر نقش مهمی دارد. رفتارهای غیر کلامی شما بدون این که از آن آگاهی داشته باشید، اطلاعات زیادی در اختیار دیگران قرار می دهد.طبق مطالعات مطب روانشناسی بهترین راه برای این که روی رفتارهای غیر کلامی خود کار کنید این است که پیش از هر چیزی روی ذهنتان کار کنید.

زمانی که بیرون از خانه هستید ،آرامش داشته باشید و از زمانتان لذت ببرید . هنگامی که از محیط پیرامونتان لذت می برید، رفتارهای غیر کلامی تان به سرعت این حس لذت و آرامش را نشان می دهند و دیگران به سادگی آن را درک می کنند.

دقت کنید زمانی که رفتارهای غیر کلامی تان را تغییر می دهید، دیگران چگونه واکنش نشان می دهند آیا به شما لبخند می زنند؟ یا نگاهی کنجکاوانه دارند و آیا به شما نزدیک می شوند و سر صحبت را باز می کنند و روی حالاتی تمرکز کنید که واکنش مناسبی را در دیگران ایجاد می کند.

سعی کنید که کمی اسرار آمیز باشید.

طبق نظر متخصصان خانواده متفاوت بودن از دیگران می تواند توجه ها را جلب کند. کلید موفقیت در این نکته این است که منحصر به فرد بودنتان را بدو به زبان آوردن کلمه ای به دیگران نشان بدهید.

سعی کنید که خوب لباس بپوشید و هدفتان این نباشد که طوری لباس بپوشید که فقط توجه دیگران را جلب کنید زیرا که این کار غیر اخلاقی است .پس با دیگران تفاوت داشته باشید و در مکان های شلوغ با صدای آهسته حرف بزنید. نوع لباس پوشیدنتان با دیگران تفاوت داشته باشد و به طور کلی اسرار آمیز و منحصر به فرد عمل کید .

چگونه در دیدار اول تاثیر گذار باشید؟

 

در صحبت با دیگران این موارد را رعایت کنید.

نسبت به حرکات و سخنان دیگران حساس باشید و به آن ها توجه کنید . سوال هایی بپرسید که با یک جمله جوابشان کامل نمی شود و می توانید ساعت ها درباره اش حرف بزنید و به همین دلیل سوال هایی که جواب آن ها به بله و خیر ختم می شود را کنار بگذارید و از سوال های باز پاسخ استفاده کنید تا  صحبت ها طولانی و جذاب باشند و حوصله تان سر نرود و جو سردی ایجاد نشود.

منتظر نظرات دیگران بمانید و میان حرف هایشان نپرید و به طور کامل به حرف هایشان گوش دهید و با زبان بدن توجه خود را نشان دهید و هنگامی که زمان مناسب فرا می رسد ، خیلی ساده با بیان نظرتان درباره ی محیط اطراف ، حرف زدن را شروع کنید.

درباره محیط اطرافتان نظر بدهید.

برای شروع می توانید خیلی ساده نظرتان را درباره ی محیطی که در آن هستید بگویید. و سر صحبت را به این روش باز کنید و می تواند روش مناسبی باشد.

بعد از این ها سعی کنید که طرف مقابل را بشناسید که آیا بر اساس معیار های شماست و آسا هدف های مشترکی در رابطه دارید یا نه. برای دستیابی به این نتایج ساید چندین جلسه ملاقات لازم باشد و در قرار اول م توان به همه ی آن ها دست یافت. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ازدواج در ارتباط باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *