کارهایی که عشقتان را نسبت به هم کمرنگ تر می کند


کارهایی که عشقتان را نسبت به هم کمرنگ تر می کند

هر ازدواجی با عشق رمانتیک شروع می شود، در زندگی روزهایی که همراه با اوج احساس نومیدی و موفقیت باشد وجود دارد.طبق نظر مشاور ازدواج زوج هایی که موفق هستند این مسئله را می دانند و آموخته اند چگونه سختی ها، پستی و بلندی های زندگی را طی کنند. اما کارهایی است که می تواند عشق شما به همدیگر را کمرنگ کند. و به مین دلیل از انجام این کارها خودداری کنید.

قطع و اتصال در رابطه:

زمانی که زوجین به یکدیگر تعهد نداشته باشند و برای مدت طولانی همدیگر را ترک کنند و یا مدت طولانی برای هم وقت نگذارند و به دلایل مختلف شریک عاطفی خود را ترک کنند و مدتی خبر نداشته باشند و بعد دوباره به رابطه برگردند، نمی توانیم بگوییم که این رابطه عاشقانه است.

چنین قطع و وصلی رابطه را به سمت سردی و نابودی پیش می برد و شرابط بدی را پیش رو می گذارد. زوجین باید برای هم وقت و زمان بگذارند تا ارتباط مفید و با میفیت در میان آن ها باشد وگرنه آن رابطه به خوبی پیش نخواهد رفت.

توقع ذهن خوانی:

از موارد دیگر که می توان به آن اشاره کرد توقع ذهن خوانی است و این بین زوجین به مقدار زیادی دیده می شود. یعنی افراد انتظار دارند که طرف مقابل تمام نیاز ها و خواسته های شما را بداند و به آن ها پاسخ دهد بدون این که خودتان به او چیزی بگویید شریک عاطفی تان آن ها را متوجه شود.

هیچ فردی توانایی ذهن خوانی و علم غیب ندارد . هر کدام از طرفین موظف هستند به شکل واضح و شفاف نیاز ها و خواسته هایشان را به یکدیگر مطرح کنند و همدیگر را نسبت به آن ها آگاه کنند. حتی زوجین باید درباره احساساتشان نیز باید با یکدیگر به اشتراک بگذارند و آن ها را در زمان مناسب به زبان بیاورند.

ما نمی توانیم بدون توضیح دادن خود فرد از حالات و خواسته هایش آگاه شویم و این دور از انتظار است و در رابطه می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند و طرفین را با سوء تفاهم های زیادی مواجه کند و به همین دلیل بسیار غیر منصفانه است.

عشق ورزی یک طرفه:

اگر که فقط شما به او حرف های عاشقانه می زنید اما هیچ گونه عشق ورزی از طرف مقابل دریافت نمی کنید و حتی در زمان شنیدن حرف های عاشقانه شما نیز واکنشی نشان نمی دهد، خبر از این می دهد که رابطه تان با مشکل همراه است. اگر که فردی شما را دوست داشته باشد همواره آن را بیان خواهد کرد و حرف های عاشقانه تان دو طرفه خواهد بود و به حرف ها شما نیز واکنش مناسب و خوب نشان خواهد داد.

کارهایی که عشقتان را نسبت به هم کمرنگ تر می کند

اگر که توانایی حل مسائل را نداشته باشید و از حل کردن آن ها اجتناب کنید و پیوسته فاصله بگیرید و این مشکلات همانطور حل نشده باقی بمانند به مرور زمان با کوهی از مشکلات حل نشده رو به رو خواهید شد که هر بار این مشکلات در انواع بحث ها دوباره مطرح می شوند و تکرار می شوند و تکرار مسائل گذشته رابطه را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.

اگر که درباره موضوعی گفتگو کردید و آن را حل کردید و بخشش و جبران و عدم تکرار آن را انجام دادید، دیگر نیازی به مطرح کردن اشتباهات و مشکلات گذشته نیست و جز ناراحت کردن خودتان و طرف مقابلتان چیز دیگری نخواهد داشت. پس مشکلاتتان را حل کنید و اجازه ندهید که رابطه تان را تحت کنترل خود دربیاورد.

حالت تدافعی:

حالت تدافعی به دنبال تحقیر وارد می شود وقتی هر یک از آن ها رفتار اهانت امیز داشت، طرف مقابل با حالت تدافعی جواب می داد و این اوضاع را بدتر می کرد. و حس خواهند کرد که به دست دیگری قربانی شده اند و هیچ یک از ان ها مسئولیت قبول نمی کند تا اوضاع را درست کند و در نتیجه هر دوی ان ها خود را بی گناه خواهند دانست.

کارهایی که عشقتان را نسبت به هم کمرنگ تر می کند

تلاش تغییر دادن همسرتان :

مشاور روانشناس خانواده مطرح می کند که اگر که نیرویتان را همواره به روی فرد دیگر صرف کنید که او را تغییر دهید بسیار آسیب رسان خواهد بود. زیرا که فرصتی برای کمک به خودتان نخواهید داشت. بسیاری از نا امیدی های شما از این رو است که می خواهید شرایطی را تغییر دهید که توان آن را ندارید. و ممکن است رفتارهایی نظیر التماس ها ، تهدید ها ، باج دادن ها و حتی رفتار های خشونت آمیز را انجام دهید که هیچ کدام از آن ها نتیجه بخش نبوده و بعد از هر شکست حال و روز بدی را پیدا کرده اید.

و این فرایند موجب کمتر شدن اعتماد به نفس شما می شود و شما رفته رفته درمانده تر، نگران تر و خشمگین تر خواهید شد. پس از فکر تغییر دادن شوهرتان و تلاش های زیاد دست بکشید و این نیرو را صرف تقویت روان و هدف های خودتان نمایید.

کارهایی که عشقتان را نسبت به هم کمرنگ تر می کند

مشکلات را سر دیگری انداختن:

این افراد از هر گونه پذیرفتن مسئولیت رفتارهای خود سرباز می زنند و فقط به سختی هایی که به خودشان وارد شده توجه می کنند و به ناراحتی هایی که ممکن است برای دیگران ایجاد کرده باشند توجه نمی کنند و دیگران را سرزنش می کنند .

به عبارت دیگر آن ها دیگران را به خاطر مشکلات خودشان سرزنش می کنند و این نوعی مکانیسم دفاعی روانی است که به عنوان فرافکنی شناخته می شود و به این صورت کار می کند که خصوصیتی که در خودمان دوست نداریم را به شخص دیگری نسبت می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز روانشناسی در ارتباط باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Plugin "Contact Form 7" not installed or activated
HomeServicesCall UsContact