برای داشتن بهترین ازدواج این باور ها را حذف کنید


برای داشتن بهترین ازدواج این باور ها را حذف کنید

برخی طرز فکر ها در افراد درباره ازدواج ممکن است صدماتی را به همراه داشته باشد ومنجر به انتخاب های نا مناسب شود در ادامه به برخی از این موارد برای داشتن بهترین ازدواج اشاره می کنیم.

عشق به تنهایی برای ازدواج کافی است.

با وجود این که لازمه هر ازدواجی وجود عشق است اما به تنهایی کافی نخواهد بود و نباید فقط به دلیل عشق که حتی خود آن هم ممکن است عشق سالم نباشد و می تواند از جزء  عشق های غیر سالم مانند عشق شهوانی ، وسواسی و .. باشد ، تصمیم به ازدواج گرفت و باید این نکته را به خاطر داشت که برای داشتن ازدواج سالم زیر نظر داشتن معیار های مناسب در انتخاب همسر را مهم تلقی کرد و به دلیل وجود عشق آن ها را نادیده نگرفت .

برای داشتن بهترین ازدواج این باور ها را حذف کنید

عشق در نگاه اول:

برخی از افراد به عشق در نگاه اول باور دارند اما این مورد باعث می شود که از بررسی بسیاری از موارد در رابطه بپرهیزید و ممکن است که به عنوان هوس در نگاه اول باشد و عواطف و احساسات بسیاری شما را درگیر می کند و در نتیجه با عشق اشتباه می گیرید و یا ممکن است که حتی عاشق خود او نباشید و بلکه عاشق تصویری از او شده اید و ماهیت فرد را نادیده می گیرید . برای داشتن عشق واقعی و خانواده خوب  باید زمان کافی را بگذرانید.

جاذبه جنسی همان عشق است.

باور داشتن به چنین عقیده ای باعث می شود که خود را با کسانی در گیر کنید که با آن ها تفاهم ندارید و باعث می شود که به سختی بتوانید کسانی را که برای شما مناسب نیستند را رها کنید  و باید بدانید که روابط جنسی خالی از احساس ، هیچ ارتباطی با عشق واقعی ندارد.

برای داشتن بهترین ازدواج این باور ها را حذف کنید

اگر من به تنهایی برای رابطه ام تلاش کنم کافی است.

این باور و اعتقاد به این صورت است که فرد می گوید من با هرکسی ازدواج کنم خوشبخت خواهم شد زیرا که همه ی تلاشم را می کنم تا رابطه خوب پیش برود. اما رابطه زمانی می تواند با موفقیت پیش برود که هر دو طرف به یک اندازه تلاش کنند و برای رابطه شان تلاش دو سویه باشد. زمانی که همواره یکی از طرفین تلاش کند و دیگری کاری نکند فرد تلاشگر به مرور زمان فرسوده و خسته خواهد شد و رابطه نیز به نتیجه ی مطلوبی نخواهد رسید.

باور این که می توانید طرف مقابل را هدایت کنید.

اگر فکر می کنید فقط خودتان می توانید فرد مقابل را هدایت کنید ولی این رفتار اصلا منطقی نیست و فرقی ندارد که شما چقدر باهوش، خاص و زیبا هستید زمانی که فردی مناسب شما نیست نمی توانید آن را تبدیل به چیزی نمایید که می خواهید. بسیاری از اشخاص فکر می کنند که کارها و رفتارهایشان می تواند باعث تغییر طرف مقابل شود ولی این در حالی است که هر فردی خودش را می تواند تغییر دهد نه فرد دیگر را.

برای داشتن بهترین ازدواج این باور ها را حذف کنید

عشق رمانتیک به ازدواجی موفق منجر می شود.

مردان و زنانی که توقع دارند ازدواجشان استمراری از همان احساس عاشقانه اولیه باشد، دچار نا امیدی شدیدی می شوند و این در حالی است که عشق رمانتیک بر موانع، نا کامی ها، جدایی ها و مشکلات در ابتدا به نظر فایق می آید و این موانع برطرف می شود و جای آن ها را صمیمیت و پیوند روزمره زندگی زناشویی می گیرد و شور و اشتیاق کم کم محو می شود و زرق و برق عشق رمانتیک در رویارویی با مسائل روزمره جلوه خود را از دست می دهد.

و زوج ها احساس می کنند که فریب خورده اند و به محض این که شور و نشاط عشق رنگ ببازد و احساسات عاشقانه جای خود را به روال عادی زندگی روزمره بدهد، زوجین احساس می کنند که ازدواجشان تهی شده است و در همین زمان است که طلاق و جدایی را به خود نزدیک احساس می کنند. ازدواج و تشکیل خانواده خوب مسئله ای جدی است و باید آشنایی و آگاهی کافی را درباره آن داشت.

عشق حلال همه ی مشکلات است.

برخی از افراد فکر می کنند که عشق می تواند همه چیز را حل کند و مثل یک کاتالیزور باشد و هر رفتار بدی را تغییر دهد ولی این دسته از افراد نیز سخت در اشتباه هستند. بسیاری از افراد  فکر می کنند که می توانند همسرشان را بی قید و شرط دوست داشته باشند اما این را فراموش می کنند که برخی موارد را نمی توان تحمل کرد و دردسرهای زیادی را به همراه خواهد داشت و از هدف شما برای داشتن بهترین ازدواج بازداری خواهد کرد.

مواردی که در قسمت بالا مطرح کردیم، فقط تعدادی از نگرش ها و باورهای غیر منطقی افراد نسبت به انتخاب همسر هستند. این که یک فرد با چه باور ها و عقاید و نگرش هایی برای انتخاب همسر و ازدواج اقدام می کند بسیار مهم و حیاتی است.

و با داشتن باورهای منطقی می توان از انتخاب های ناسالم و ازدواج های نا موفق پیشگیری کرد. برای این که این باور های اشتباه دردسرساز را در خود تشخیص دهید می توانید با فردی متخصص در ارتباط باشید و باور های مناسب را جایگزین ها نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مراکز مشاوره در ارتباط باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *